گزارش ویژه:بیرانوند آقای پنالتی‌گیری؛ دروازه‌بانی که با مهار پنالتی تیم را احیا می‌کند

تهران- ایرنا- علیرضا بیرانوند در بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان موفق شد پنالتی تیم حریف را مهار کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، شب گذشته تیم پرسپولیس ایران در یک نمایش خوب با حضور ۳۵ هزار تماشاگر خود در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر تیم استقلال تاجیکستان را در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شکست دهد تا با ۶ امتیاز راه خود را برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها هموارتر کند.

شاید لحظه حساس این بازی که ورق را به سود سرخ‌پوشان باز گرداند لحظه مهار پنالتی بازیکن تیم استقلال تاجیکستان توسط علیرضا بیرانوند باشد. در دقایق ابتدایی بازی بازیکن تیم استقلال تاجیکستان در برخورد با مسعود ریگی در محوطه جریمه سرنگون شد که داور بازی بعد از بررسی از VAR ‌به سود تیم تاجیکستانی اعلام پنالتی کرد. درحالی که استقلال فرصت داشت از میزبان خود پیش باشد، اما علیرضا بیرانوند به خوبی توپ را مهار کرد تا مانع گلزنی تیم تاجیکستانی شود. اتفاقی که به نظر خیلی از کارشناسان و حتی یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس نقطه عطف این بازی بود و سبب شد تا سرخ‌پوشان به بازی باز گردند.

چطوری کریس؟

این نخستین بار نیست که بیرانوند در یک بازی با مهار پنالتی باعث نجات تیم خود می‌شود و در ادامه باعث می‌شود تا بازی به سود این دروازه‌بان و تیمش رقم بخورد. مهم‌ترین صحنه ورزشی این سنگربان را به جرات می‌توان روز چهارم تیر ماه ۱۳۹۷ نام برد. در جایی که تیم ملی ایران در دیدار پایانی مرحله گروهی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه برابر تیم ملی پرتغال به میدان رفت. در دقیقه ۵۳ بازی داور خطای عزت‌اللهی روی رونالدو را بعد از استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی پنالتی تشخیص داد. در ادامه رونالدو پشت ضربه پنالتی ایستاد و بیرانوند موفق شد با یک جهش خوب پنالتی فوق‌ستاره پرتغالی را مهار کرد تا امیدهای ایران در این بازی زنده بماند. در ادامه بازی تیم ملی ایران در دقایق پایانی بازی صاحب ضربه پنالتی شد که کریم انصاری‌فرد موفق شد گل مساوی را وارد دروازه پرتغال کند تا در پایان این بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

مهار پنالتی این‌بار در جام ملت‌ها آسیا

بیرانوند ۶ ماه فرصت داشت تا باز هم شب خاطرساز سارانسک را این بار در امارات و در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تکرار کرد. در جایی که تیم ملی ایران به مصاف عمان رفت. در همان لحظات نخست بازی و در دقیقه ۲ مجید حسینی در محوطه جریمه ایران بازیکن عمان را با خطا متوقف کرد تا داور پنالتی اعلام کند، پنالتی احمد کانو را علیرضا بیرانوند با شیرجه ای زیبا گرفت تا دروازه ایران در همان ابتدای بازی باز نشود تا ایران در جریان بازی بماند و در ادامه با گل‌های علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر حریف خود را شکست دهد و راهی دیدار یک چهارم نهایی شود.

ناکامی استقلال مقابل بیرو؛‌ تکمیل کلکسیون پنالتی‌گیری

در شهرآورد ۹۰ پایتخت استقلال با هدایت استراماچونی درحالی برابر شاگردان گابریل کالدرون در پرسپولیس قرار گرفت که آبی‌پوشان پایتخت در نیمه نخست صاحب ضربه‌ای پنالتی شدند. علی کریمی درحالی پشت این ضربه ایستاد که بیرانوند سنگربان ملی پوش سرخ‌پوشان موفق شد پنالتس هافبک استقلال را مهار کند تا پرسپولیسی‌ها در ادامه با تک گل مهدی عبدی موفق شوند رقیب دیرینه خود را شکست دهند. بیرانوند با مهار این ضربه جریان بازی را تغییر داد و باعث شد پرسپولیس در بازی بماند. بیرانوند حالا با مهار پنالتی رونالدو در جام‌جهانی و مهار پنالتی عمان در جام ملت‌ها آسیا بعد از مهار پنالتی کریمی، موفق شد تجربه مهار پنالتی در دربی را نیز به کارنامه خود اضافه کند.

بیرانوند پرسپولیس را در کورس قهرمانی نگه داشت

در چارچوب هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ بیست و دوم پرسپولیس درحالی برابر گل‌گهر سیرجان قرار گرفت که داور بازی به سود شاگردان امیر قلعه‌نویی اعلام ضربه پنالتی کرد. امین پورعلی درحالی در دقیقه ۸ بازی پشت ضربه پنالتی ایستاد که علیرضا بیرانوند با مهار این توپ شاگردان گل‌محمدی را در جریان بازی نگه داشت تا در ادامه پرسپولیس موفق شود با گل‌های محمد عمری و سینا اسدبیگی موفق شد گل‌گهر را شکست دهد تا پرسپولیس در کورس قهرمانی با سپاهان اصفهان و استقلال تهران باقی بماند. پرسپولیس فصل گذشته در بازی با نفت مسجد سلیمان نیز موفق شد ضربه پنالتی حریف را مهار کند.

بیرانوند در تمامی مسابقاتی که حداقل یک بار تجربه حضور در آنها را داشته است موفق شده ضربه پنالتی را مهار کند تا از این حیث صاحب یک رکورد ویژه و جالب توجه باشد. همچنین وی موفق شده ۵۶ درصد از ضربات پنالتی که به سمت دروازه او شلیک شده را مهار کند تا ازین حیث نیز رکوردار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha