دانشگاه‌ها در برنامه‌ریزی برای توسعه کردستان جدی‌تر ورود کنند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: مجموعه دانشگاهی باید نقشی واقعی در برنامه‌ریزی و تدوین استراتژی توسعه استان داشته باشند و دولت از این رویکرد حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز جمعه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان دبیرستان‌های وابسته به دانشگاه زانیاران و پویش پذیرفته‌شده در آزمون سراسری ۱۴۰۲ در دانشگاه کردستان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین سرمایەهای استان کردستان، نیروهای انسانی خوش‌فکر و مستعدی است کە توانستە در همە زمینەها خود را اثبات کند.

وی یادآور شد: در هر جامعه‌ای نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه است و مهم‌ترین بخش این سرمایه دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه هستند و ضروری است از ظرفیت این قشر بهره گرفت.

استاندار کردستان با بیان این نکته که دولت نگاهی ویژه برای توسعه اقتصادی در کردستان دارد، افزود: در آخرین سال از دولت گذشته، کل اعتبارات عمرانی استان ۶ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال بود که ۸۰ درصد آن اسناد خزانه و فقط ۲۰ درصد اعتبار نقد داشتیم که در ۱۴۰۱ بیش از ۶۵ هزار میلیارد ریال اعتبار جذب کردیم که ۸۸ درصد آن نقد بوده و فقط ۱۲ درصد آن اسناد خزانه و این نشان از توجه ویژه دولت به استان کردستان است.

زارعی کوشا با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم و ۲ سفر اخیر ریاست جمهوری به استان، اضافه کرد: در این سفرها شاهد تخصیص اعتبارات جهشی در راستای جبران عقب ماندگی‌های استان بوده‌ایم، همین موضوع باعث شد که کردستان در بسیاری از شاخص‌های توسعه ای کشور رشد قابل توجه‌ای داشته باشد و بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی کردستان را یک استان محروم می‌نامند که با این نامگذاری مخالف هستم زیرا از ویژگی‌های ممتاز کردستان داشتن ظرفیت‌های بکر در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، قطب‌های تجاری و بازارچه‌های مرزی و صنایع متوسط و کوچک است و باید قدر این موهبت‌های الهی را بدانیم.

رییس دانشگاه کردستان هم گفت: در ۲ دبیرستان وابسته به دانشگاه دخترانه پویش و پسرانه زانیاران ۶۵۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و در سال جاری سه کلاس تجربی و یک کلاس ریاضی و فیزیک در هر مجموعه دبیرستانی را پذیرش کرده و در سال تحصیلی آینده ۱۳۰۴-۱۴۰۳ رشته علوم انسانی را نیز به این دبیرستان‌ها اضافه خواهیم کرد.

حامد قادزاده یادآور شد: براساس آمار در مجموع تا پیش از سال تحصیلی گذشته ۲۲۲ دانش‌آموز ما در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی و داروسازی قبول شده‌اند.

وی افزود: نیروی انسانی کارآمد از مهم‌ترین منابع توسعه به‌شمار می‌رود و توسعه پایدار نیز با وجود حفظ و تقویت سرمایه‌های انسانی نخبه پایدار خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha