۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۱۶
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85274629
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اداره کل صمت اصفهان با احداث مجتمع ‌تجاری شاهین شهر مشکل اراضی کارکنان دولت را مرتفع کرد

اصفهان - ایرنا - اداره کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) اصفهان بمنظور رسیدگی به مشکل ۱۵ ساله تغییر کاربری اراضی تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر با احداث مرکز بزرگ تجاری, نمایشگاهی و خدماتی در این اراضی موافقت‌ کرد.

مدیر عامل تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر در گفت وگو با ایرنا گفت: مرکز بزرگ تجاری، نمایشگاهی و خدماتی شاهین شهر موسوم به سرزمین «هزار پیشه» در اراضی ۴۲ هکتاری تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر با موافقت اداره کل صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان اصفهان احداث می شود.
اکبر هادیان افزود: اراضی ۴۲ هکتاری تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر موسوم به «میلاد» حدود ۱۵ سال پیش توسط شرکت تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین‌شهر و میمه خریداری شد اما واگذاری آن به حدود ۸۰۰ عضو این شرکت بدلایل قانونی میسر نشده و در سال‌های گذشته این موضوع بلاتکلیف مانده بود.
وی اظهار داشت: پس از تصویب طرح تغییر کاربری اراضی تعاونی مسکن کارکنان دولت شاهین شهر به مرکز تجاری، نمایشگاهی و خدماتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان در اواخر سال گذشته، جهاد کشاورزی صدور سند تغییر کاربری این اراضی را مشروط به موافقت اداره کل صمت با احداث چنین مرکزی دانست.
مدیرعامل تعاونی مسکن کارکنان دولت شهرستان شاهین شهر افزود: پیگیری فرآیند اخذ موافقت اصولی از اداره کل صمت تاکنون زمان بر شد.
وی یادآور شد: سرانجام پیرو جلسات مشترک بین مدیران جهاد کشاورزی و صمت و با حضور سازمان های مسوول، موافقت اداره کل صمت با احداث این مرکز و با هدف سرمایه گذاری و اشتغالزایی و توسعه فضای کسب و کار در شهرستان شاهین شهر و میمه به جهاد کشاورزی اعلام شد.

به گزارش ایرنا، ۸۰۰ عضو تعاونی مسکن کارکنان دولت شهرستان شاهین شهر و میمه شامل کارکنان فرمانداری، بنیاد شهید، نیروهای نظامی و انتطامی، دارایی، دادگستری، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها هستند که در سال ۸۶ در پی فراخوان رسمی این تعاونی و تایید فرمانداری و جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت یک قطعه زمین مسکونی ثبت نام کردند و هر نفر در همان سال ۱۴ میلیون تومان در ۲ مرحله پرداخت کرد.

پس از مدت کوتاهی اعلام شد اراضی ۴۲ هکتاری خریداری شده، کاربری زارعی داشته اما سالهاست بصورت بایر رها شده است ولی در عین حال شرکت تعاونی مسکن کارکنان دولت قول داد که می‌تواند تغییر کاربری آن اراضی را بگیرد چون جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر موافقت اولیه را اعلام کرده است.

با این وجود این اراضی تاکنون‌ بلاتکلیف باقی مانده بود که در دولت سیزدهم و با تدبیر استانداری اصفهان مشکل این اراضی برطرف خریداران آن از بلاتکلیفی ۱۵ ساله رهایی یافتند.

مرکز شهرستان شاهین‌شهر و میمه در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد؛ این شهرستان یکی از کانون های مهم جمعیتی استان است که بخشی از سرریز جمعیت مرکز استان را در خود جای داده و از مهاجرپذیرترین شهرستان های استان محسوب می شود.
این شهرستان حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن شهر شاهین‌شهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha