نقش‌سپاری به دانش آموزان در اولویت برنامه‌های پرورشی است

بیرجند - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۲ سال اخیر با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شعار مردمی‌سازی و نقش‌سپاری به دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است و این رویکرد در آموزش و پرورش به ویژه معاونت پرورشی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا اصغر باقرزاده روز دوشنبه در اجتماع تشکل‌های دانش آموزی خراسان جنوبی که در سالروز شهادت "محمدحسین فهمیده" روز نوجوان و بسیج دانش آموزی در بیرجند برگزار شد افزود: یکی از رویکردهای اساسی ما نقش آفرینی دانش آموزان در مدرسه و اوقات فراغت در خارج از مدرسه است که باید تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه فراگیر پرورشی مدرسه بر پایه پنج محور ایمان، امید، نشاط، خردورزی و هویت تدوین شده است، گفت: وقتی دانش آموزان در یک تشکل قرار می‌گیرند، هویت می‌یابند و تشکل هم برنامه‌هایی برای آنان طراحی می‌کند لذا به مربیان، مشاوران، معلمان و خانواده‌ها توصیه می‌کنیم که زمینه نقش آفرینی بیشتر بچه ها را در یک محیط مناسب فراهم کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر لزوم نقش‌سپاری به دانش‌آموزان برای انجام برنامه‌های پرورشی و فرهنگی تاکید کرد و افزود: محور اصلی برنامه‌ها در این زمینه تقویت تشکل‌های دانش‌آموزی است چون دانش آموزان از این طریق می‌توانند در محیط مناسب نقش‌آفرین باشند.

وی اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که خراسان جنوبی در برگزاری اجتماع تشکل‌های دانش آموزی پیشقدم است و اجازه دهید کارهای فرهنگی، ورزشی و علمی به معاونت پرورشی در مدرسه سپرده شود که موجب کاهش بار آموزش و پرورش و انجام برنامه‌های فرهنگی و پرورشی به نحو احسن می‌شود.

باقرزاده همچنین گفت: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی به ویژه دختران ما به عنوان محور خانواده آینده هدف اصلی هجمه‌های رسانه‌ای دشمن هستند.

وی افزود: دشمن در جنگ بیرونی و میدانی اولین جایی را که هدف قرار می‌دهد، فرماندهی و دیده‌بانی است تا بتواند ارکان دیگر را از بین ببرد و از آنجایی که در هر جامعه زنان و دختران پایه و اساس آن هستند اولویت دشمن از بین بردن عزت، غیرت و عفت این قشر است.

نقش‌ سپاری به دانش آموزان در اولویت برنامه‌های پرورشی است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: هرکه بخواهد عفت، غیرت، همت و بزرگی شما را از بین ببرد باید با شدیدترین برخوردها مواجه شود زیرا او دشمن بشریت است لذا تا جایی که می‌توانید از این عزت و عظمت حفاظت و حمایت کنید و آینده ایران اسلامی را بسازید.

وی با اشاره به حوادث اخیر غزه ادامه داد: زنان، کودکان و نوجوانان مظلوم غزه در معرض شدیدترین ظلم‌ها و حملات قرار دارند اما پایدار و مقاوم هستند و هجمه رسانه‌ای دشمن هم نتوانسته جلوی رشادت و عظمت آنان را بگیرد.

باقرزاده گفت: امروز نوجوانان و جوانان فلسطین افتخار می‌کنند که از سوی امت اسلامی و جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌شوند لذا آمریکا و اسرائیل تلاش می‌کنند روایت حماسه فلسطینیان که ضربه غیرقابل ترمیم و شکست بزرگی بر رژیم غاصب صهیونیستی وارد کرد را به روایت غم و اندوه تبدیل کنند.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تغییر کتاب‌های درسی گفت: همه چیز در کتاب درسی نیست و آنچه می‌تواند تاثیرگذار باشد، محتوای کتاب درسی، معلم، کنشگری و فعالیت دانش‌آموزان است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون جلد کتاب درسی در کشور به چاپ می‌رسد و اکنون چاپ کتاب‌های درسی سال آینده آغاز شده لذا هرگونه تغییر در این کتاب‌ها به زودی اتفاق نمی‌افتد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره گنجاندن اسناد لانه جاسوسی آمریکا در کتب درسی افزود: بخشی از این تغییر در برخی کتاب‌های سال آینده انجام و گنجانده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: تشکیل جامعه آرمانی و زمینه سازی برای ظهور مستلزم عمل به تکلیف و ادای دین در تمامی عرصه‌ها است.

سید علیرضا موسوی‌نژاد با بیان اینکه امروز جهان اسلام داغدار فاجعه بزرگی است افزود: راهبرد صهیونیسم پخش دروغ، شبهه افکنی و غبارآلود کردن فضا برای به انحراف کشاندن اذهان از مسیر تکامل و ضربه به هویت جامعه جوان به عنوان اهداف مهم خط مقدم میادین فرهنگی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش امروز با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم دیدار کرد و شرکت در گردهمایی مدیران، معاونان و مشاوران (تبیین برنامه‌های فراگیر پرورشی) از دیگر برنامه‌های امروز باقرزاده در سفر به خراسان جنوبی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha