مالزی برای اعزام نیروی حافظ صلح به فلسطین اعلام آمادگی کرد

تهران- ایرنا- مالزی اعلام کرد که اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) هفته آینده درباره اعزام نیروی صلحبان به فلسطین رایزنی خواهد کرد و کشورش آماده مشارکت در این ماموریت است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری برناما، محمد حسن وزیر دفاع مالزی سه‌شنبه اظهار کرد در صورتی که لازم باشد نظامیان مالزی که در چارچوب نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفیل) خدمت می‌کنند برای خارج کردن اتباع مالزی به فلسطین اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه سازمان ملل تاکنون در این باره تصمیمی نگرفته است، افزود: اگر دولت مالزی تصمیم به اعزام نیرو به فلسطین بگیرد ما از آن اطاعت می‌کنیم

وزیر دفاع مالزی گفت که کشورش در جلسه هفته آینده وزرای دفاع آسه‌آن این موضوع را مطرح می‌کند و نظرات کشورهای منطقه را خواهد شنید.

انور ابراهیم نخست وزیر مالزی اخیرا با ابراز نگرانی درباره تبعات آواره شدن مردم غزه در مورد آغاز جنگ جهانی سوم هشدار داد.

وی تاکید کرد که کشورش از هیچ تلاشی برای جلوگیری از کشتار غیرنظامیان غزه دریغ نمی‌کند.

همچنین شماری از افراد سرشناس و نمایندگانی از مشاغل و حتی مدارس در مالزی روز یکشنبه حمایت خود را از مردم فلسطین که هدف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند، اعلام کردند.

کشور مسلمان مالزی مدت‌ها حامی فلسطین و در تلاش بوده است تا مساله اسرائیل و فلسطینیان را حل کند. این کشور با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک ندارد و سران حماس در گذشته بارها به مالزی سفر کرده و با نخست وزیران این کشور دیدار کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha