۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85277407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه زینتی بر استانداردها از بین رفته‌ است

۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85277407
نگاه زینتی بر استانداردها از بین رفته‌ است

اراک - ایرنا - مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان استاندارد کشور گفت: نگاه زینتی به استاندارد در این سازمان از بین رفته‌ و اقدامات کارشناسی با اهداف مختلف جایگزین آن شده است.

به گزارش ایرنا، مجید آقابابایی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران در اراک، افزود: استاندارد سازی در کشور باید یک موضوع فرآیندی داشته باشد و نگاه زینتی در استاندارد از بین رفته و روشی که رئیس سازمان و دولت تاکید می‌کنند روش راهیابی بوده و سلبی نیست.

وی ادامه داد: سازمان استاندارد با زندگی مردم ارتباط مستقیم داشته و برخی موضوعات از جمله در حوزه خودرو مورد تایید مردم نیست.

مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان استاندارد کشور گفت: مردم در حوزه خودرو حساس هستند و از سازمان استاندارد این مطالبه را دارند که استانداردهای لازم در این زمینه رعایت شود.

آقابابایی افزود: سازمان استاندارد بر لبه موضوعاتی ایستاده که مصرف کننده و تولیدکننده در هر طرف فشارهایی را وارد می کنند.

شعار سازمان استاندارد مردمی محور است

وی ادامه داد: شعار دولت و سازمان استاندارد مردمی محور بوده و هرکجا مورد نیاز مردم است استاندارد باید در آن حوزه ورود کند.

مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان استاندارد کشور گفت: اعمال استاندارد کاهش هزینه تولید و تولید کالاهای با کیفیت حفظ سرمایه‌های ملی را به همراه دارد.

آقابابایی خاطر نشان کرد: نگاه پژوهشی از الزامات تولید محصولات با کیفیت بوده و نگاه به دانش روز زمینه ساز تولید کالاهای با کیفیت است.

وی ادامه داد: روش و راهبرد سازمان استاندارد اعمال قانون و حرکت در راستای توسعه کشور و استان است و افزایش رضایتمندی در بین مردم از شعارهای دولت و سازمان استاندارد ایران نیست.

مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان استاندارد کشور گفت: استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن استان خاص کشور است و کمک به جهش تولید و توسعه واحدهای صنعتی از برنامه‌های اولویت دار سازمان استاندارد است.

آقا بابایی اظهار کرد: نگاه سازمان ملی استاندارد نگاه تحولی بوده و قانون این سازمان از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون باید پوس اندازی کرده و هر روز این سازمان با روز بعد متفاوت است.

وی ادامه داد: شعار سازمان استاندارد شعار تحول‌محور است و روش‌ها و اقدامات این سازمان بر اساس دانش روز طراحی و اجرا می‌شود.

مشاور و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان استاندارد کشور گفت: اقدامات سازمان استاندارد با روند زندگی مردم و جامعه ارتباط مستقیم دارد و با جان و مال مردم در ارتباط است.

آقا بابایی افزود: سازمان استاندارد تخصصی‌ترین سازمان کشور است و اقدامات این سازمان فراتر از حوزه دولت و مربوط به تمام قوا است.

وی افزود: سازمان استاندارد بر لبه دانش قرار داشته و اگر در لبه دانش خود را به روز نکند عقب می‌افتد.

آقابابایی گفت: استانداردی که در راستای توسعه و پیشرفت کشور و استان نباشد مانع تولید است و در صورتی که بر مبنای علم روز حرکت نکند عقب می‌ماند.

وی ادامه داد: اکنون هوش مصنوعی به فکر و دانشگاه‌های کشور هجوم آورده و نیاز است پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم در این حوزه انجام شود.

نگاه زینتی بر استانداردها از بین رفته‌ است

فعالیت سازمان ملی استانداری باید فراتر از محدوده کنونی باشد

معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: فعالیت سازمان استاندارد نباید تنها در تولید کالاها و خدمات خلاصه شود، بلکه باید در حوزه‌های مختلف ورود جدی داشته باشد.

حسن میرزاخانی افزود: در گذشته نگاه به استاندارد پلیسی و مچ گیری بود و اکنون به موضوع استانداردسازی و تولید کالاهای با کیفیت تغییر کرده‌است.

وی ادامه داد: با توجه به شعار سال و نقش موثر صادرات در توسعه همه‌جانبه کشور، باید سازمان استاندارد دامنه نظارت خود را با هدف کیفی‌سازی تولیدات گسترش دهد.

میرزاخانی افزود: در حوزه تولیدات دانش بنیان کشور و استان مرکزی استاندارد تدوین شده وجود ندارد و استاندارد از تولیدات دانش بنیان عقب بوده و نیاز است همزمان با تولیدات دانش بنیان استاندارد آن نیز تدوین شود.

وی ادامه داد: احیای نان کامل در استان مرکزی از سال گذشته آغاز شد و اکنون نان کامل در ۱۰۰ نانوایی استان تولید می شود.

معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: تنها کارخانه تولید آرد کامل کشور در این استان فعال است و باید استانداردهای لازم برای تولید آرد کامل در راستای حفاظت از سلامت مردم حامعه تدوین شود.

میرزاخانی افزود: استان مرکزی از آمادگی کامل برای ارایه تجهیزات تولید نان کامل به دیگر استان‌ها برخوردار است.

وی افزود: اداره کل استاندارد استان مرکزی از جمله دستگاه‌های مورد حمایت استانداری است و در زمینه تولید تاکید بر اجرای استانداردها است.

معاون امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: استاندارد باید در جهت تسریع در تولیدات باکیفیت حرکت کند و نباید در این زمینه مشکلی بر سر راه تولید ایجاد شود.

نگاه زینتی بر استانداردها از بین رفته‌ است

استاندارد مردمی شعار سازمان ملی استاندارد در سال جاری

مدیرکل استاندارد استان مرکزی در این آیین گفت: شعار امسال روز استاندارد ، استاندارد مردمی اطمینان بخش و امید آفرین بود.

سیدسعید میرنظامی افزود: سازمان استاندارد به عنوان تنها مرجع صدور نشان حلال بوده و تا کنون ۱۲۷ پروانه حلال در اداره کل استاندارد استان مرکزی صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: تعدادی از واحدهای تولیدی استان مرکزی موفق به کسب جایزه ملی کیفیت در سطح کشور شدند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خاطر نشان کرد: در حوزه خدمات قانون ۱۷ تقویت توسعه استاندارد نیز اداره کل استاندارد استان دستاوردهای خوبی داشته‌ است.

میرنظامی گفت: نمونه‌بردای از آب شرب شهری و بازرسی از مصنوعات گرانبها از جمله اقداماتی است که اداره کل استاندارد در این حوزه حضور جدی داشته‌ است.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص استان و آلودگی هوای اراک اداره کل استاندارد استان در الزامات زیست محیطی حضور یافته و بازرسی از شرکت‌هایی که شک آلودگی در آنها وجود دارد در دستور کار قرار دارد.

میرنظامی افزود: بر این اساس بازرسی از ایرالکو، شرکت املاح معدنی و نیروگاه شازند برنامه‌ریزی و اکنون بازرسی ایرالکو انجام و بازرسی از ۲ شرکت دیگر نیز تا پایان سال انجام می شود.

وی افزود: اجرای قانون پاک از جمله شعارهای دولت بوده و ظرف مدت سه سال واحدهایی که فرآورده‌های نفتی تولید می کردند باید نسبت به استاندارد سازی این محصولات اقدام کنند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: پالایشگاه شازند به عنوان بزرگترین تولیدکننده بنزین کشور در این استان قرار دارد و اداره کل استاندارد در این حوزه ورود پیدا کرده و امروز با حضور مسئولان پروانه کاربرد علامت استاندارد برای بنزین این پالایشگاه به عنوان نخستین پالایشگاه کشور صادر می‌شود.

نگاه زینتی بر استانداردها از بین رفته‌ است

استاندارد زمینه‌ساز تولیدات با کیفیت

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در این آیین گفت: در تولیدات اگر استاندارد سازی نباشد نمی توان اهدافی که در کشور مشخص شده محقق شود.

نوربخش عسکری افزود: در جایی که رشد بهره وری مورد توجه قرار گیرد باید به استاندارد سازی توجه شده و در تولیدات صنعتی و بهداشتی باید استاندارد رعایت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی افزود: رویکرد مدیریتی در استاندارد با سایر سازمان ها متفاوت بوده و در سازمان برنامه و بودجه نگاه به استاندارد متفاوت است.

وی ادامه داد: استاندارد دنیا در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در حال تغییر است و باید همراه این تغییرات استانداردهای آن تدوین شود.

عسگری گفت: هوش مصنوعی وارد زندگی شده و خیلی کشورها وزیر هوش مصنوعی دارند و ما در این حوزه ورود پیدا نکردیم و نیاز است در این زمینه توجه شود.

در پایان این آیین از شرکت‌های تولیدی برتر استان در حوزه رعایت استاندارد تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha