استاندار: پروژه‌های ملی کرمانشاه بویژه راه آهن نیازمند توجه ویژه دولت است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد که توجه ویژه هیات دولت به پروژه‌های بزرگ و ملی کرمانشاه از جمله راه‌ آهن منجر به اجرایی شدن آنها شود.

به گزارش ایرنا، محمد طیب صحرایی شبانگاه پنجشنبه در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: وزیر کار یک عضو موثر هیات دولت است و از ایشان خواستاریم نظر مساعد دولت را بر استان کرمانشاه جلب و متمرکز کند.
وی با بیان اینکه برخی از ظرفیت‌های کرمانشاه مورد غفلت قرار گرفته است، اظهار: راه آهن کرمانشاه - خسروی به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های مغفول مانده است که فعال سازی آن می‌تواند به اندازه دهها کارگاه، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم به همراه داشته باشد.
صحرایی ادامه داد: این پروژه می‌تواند کمک بسزایی به رونق صادرات استان و حتی کشور داشته باشد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ۴۱ درصد صادرات ایران به عراق از کرمانشاه صورت می‌گیرد و راه آهن تسهیل‌گر آن خواهد بود، گفت: به علاوه سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولید صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولید معدنی و پنج میلیون تن تولید کشاورزی در کرمانشاه داریم که راه آهن جابجایی آن را تسهیل می کند.
صحرایی افزود: معتقدم که راه آهن در جابجایی زوار از محور شرق به غرب و برعکس نیز بسیار اثرگذار است.
استاندار کرمانشاه گفت: خواستار ارزیابی دقیق بهره‌مندی کرمانشاه از ظرفیت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم و معتقدیم میزان بهره‌مندی از این پتانسیل‌ها در کرمانشاه مناسب نیست.
صحرایی همچنین خواستار ارتقای شاخص های بهره‌مندی‌ کرمانشاه از ظرفیت‌های وزارت کار و همه زیرشاخه‌های آن خصوصا هلدینگ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha