ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود

زنجان - ایرنا- معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه شهدا باید در جامعه نهادینه شود که تحقق این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز جمعه در دیدار با حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت زیادی دارد، افزود: شهدا از جایگاه و احترام بالایی برخوردار هستند و جنس تکریم و احترام ایثارگران نیز از این جنس است و عمومیت دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه نگاه امام راحل این بود که نهادی ویژه برای پیگیری امور این گروه ایجاد شود، ادامه داد: نگاه دستگاه ها به بنیاد شهید باید به این شکل باشد که هر کمکی می توانند به این دستگاه انجام دهند.

وی با بیان اینکه همه ما در قبال شهدا و ایثارگران مسوول هستیم، اظهار داشت: این موضوع بیش از گذشته به تبلیغ و اطلاع رسانی نیاز دارد.

این مسوول با بیان اینکه بنیاد شهید در کنار همه دستگاه ها قرار دارد، ادامه داد: سایر دستگاه ها تحت ولایت بنیاد شهید نیستند که به آن پاسخگو باشند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه مسائل در استان ها توسط امام جمعه یا استاندارد مورد حل و فصل قرار می گیرد، گفت: عمدتا خانواده بزرگ این نهاد نیاز مادی ندارند و اغلب خانواده های شهدا نیازمند تکریم و توجه به ادامه راه شهدا هستند.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، یادآور شد: هم اکنون مردم مظلوم غزه از زمین، دریا و هوا در محاصره مطلق قرار گرفته اند و ایستادگی آنها ماحصل فرهنگ انقلاب اسلامی است چرا که با دستان خالی هم مبارزه می کنند.

معاون رییس جمهور همچنین زنجان را مهد عارفان و شهدای برجسته اعلام کرد و گفت: این استان جزو استان های خوب با مشکلات کمتر در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران محسوب می شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز با بیان اینکه طرح سپاس از جمله برنامه های مهم این اداره کل در جهت پاسداشت جایگاه شهدا و ایثارگران استان است، گفت: افزود: این برنامه با حضور امام جمعه استان و دیگر مسوولان استانی برگزار می شود.

عباس برزگر هدف از سفر رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران را به استان گره گشایی از مشکلات جامعه هدف در حوزه های مختلف و اتخاذ تصمیمات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد.

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز وارد زنجان شد.

دیدار با فعالان فرهنگی و اجتماعی و تشکل های ایثارگران، ادای احترام به مقام شامخ شهدای زنجان، شرکت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان و در نهایت حضور در جمع دانشجویان از برنامه های معاون رییس جمهور در سفر به زنجان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha