به گزارش خبرنگار ایرنا، مسابقات بازی های رایانه ای با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در استان البرز در ۲ رده سنی ابتدایی و متوسطه برای دانش آموزان برنامه ریزی شده است.
دومین دوره مسابقات بازیهای ویدئویی البرز با برگزاری مسابقات حضوری بازی آفلاین فیفا ۲۰۲۳ با شرکت حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و کراش با حضور ۲۵۰ دانش آموز پسر و ۵۰ دانش آموز دختر آغاز شده تا برترین ها مشخص شوند.
مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان البرز در آیین افتتاح این مسابقات گفت: یوم الله ۱۳ آبان یادآور طلیعه انقلاب دوّم و تسخیر لانه جاسوسی و فساد استکبار جهانی است و این روز را که سالروز تبعید معمار کبیر انقلاب حضرت امام (ره) به ترکیه است هرگز مردم قدرشناس ایران زمین به فراموشی نخواهند سپرد و به خوبی به یاد خواهند آورد که در چنین روزی چگونه تعداد کثیری از دانش آموزان بی گناه و انقلابی که افکار پلید رژیم طاغوتی را بر نمی تابیدند و خواستار براندازی حکومت منحوس پهلوی بودند به خاک و خون کشیده شدند.
سعید جابری انصاری، دبیر ستاد اطلاع رسانی دولت در استان البرز افزود: با فصل الخطاب قرار دادن منویات و خواسته های رهبر معظم انقلاب اسلامی ( مد ظله العالی ) در تمامی زمینه ها و عرصه های ، فرهنگی ، هنری و رسانه ای ، مقاومت جانانه در برابر تحریم های رژیم استکباری غرب و دست نشانده های پلید وی نقش مؤثری را از خود برجای گذاشته اند ، همچنان این تلاش ها را با یاری خداوند متعال و با عنایت به جانفشانی شهدای گرانقدرمان ، از جمله شهدای امنیت ، شهید آرمان علی وردی و شهید عجمیان که در سالگرد این شهید هستیم ودیگر شهدای این عرصه ، روز به روز افزایش خواهیم داد .
وی با اشاره به سرعت پیشرفت تحولات فناورانه و تنوع ابزارهای سرگرمی در دنیا اظهار کرد: یوم الله ۱۳ آبان یادآور حماسه ملی مبارزه با استکبار جهانی وحکومت کودک کش صهیونست در راس آن شیطان کبیر، آمریکای جهانخوار است و برای پاسداشت وحمایت از کودکان بی دفاع ومظلوم فلسطین وغزه ، مسابقات بازیهای رایانه ای را در استان البرز با مشارکت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و آموزش و پرورش ناحیه یک کرج در رده های سنی مدارس برگزارمی کنیم .
مدیر کل فرهنگ وارشاداسلامی استان البرز افزود : ما میتوانیم با یک انتخاب درست، مصرفکننده خوب بازیهای دیجیتال باشیم. انتخاب بازی، همبازی و محیط مناسب میتواند ما را به یک مصرفکننده خوب بازیهای دیجیتال تبدیل کند. امروز خانوادهها باید نسبت به این ابزار نوین سرگرمی اطلاعات کافی داشته باشند و در کنار فرزندانشان قرار گیرند.
وی تصریح کرد:.شرکتهای بازیسازی تجاری امروز به دنبال جلب توجه فرزندان ما هستند و از توجه مخاطبان کودکان و نوجوان نسبت به بازیها منفعت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جهت اهداف مورد نظر خود را کسب میکنند. همراهی خانوادهها در این فضا در کنار فرزندان و درک جذابیتهای این رسانه برای بچهها از طرف والدین و افزایش سواد بازی میتواند بازیهای ویدئویی را به ابزاری کاملاً قابل استفاده تبدیل کند.
نظر شما