۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85279986
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خروش ضد استکباری دریادلان گناوه در روز ۱۳ آبان

۱۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85279986
خروش ضد استکباری دریادلان گناوه در روز ۱۳ آبان

گناوه – ایرنا – دریادلان شهرستان گناوه در یوم الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که با شعار محوری «نظم نو جهانی با نسل آرمانی»  نامگذاری شده است، فریاد استکبار ستیزی سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز شنبه در یوم الله ۱۳ آبان، جمع کثیری از اقشار محتلف مردم متشکل از مسئولان، روحانیون، ورزشکاران، دانش‌آموزان و فرهنگیان گناوه همگام با اقصی نقاط کشور با برگزاری یک راهپیمایی باشکوه و حماسی در یک هوای گرم و شرجی بار دیگر اوج خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی به منصه ظهور گذاشتند.

مردم انقلابی و استکبار ستیز بندرگناوه، یوم الله ۱۳ آبان را که مصادف با سه حادثه مهمی تاریخی در تاریخ انقلاب دارد و همچنین با جنایات رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی تقارن یافته است متفاوت تر و باشکوهتر از سال های قبل برگزار کردند.

تبعید امام خمینی(ره) به کشور ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار جمعی از دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ به دست رژیم منحوس پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸، سه حادثه مهم در این روز بوده که هویت هر سه این رخدادها، مبارزه با استکبار و عوامل آن و از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

راهپیمایان گناوه ای با حضور حماسی خود در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی یک بار دیگر ضمن میثاق مجدد با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) و شهدا و بیعت دوباره با رهبرمعظم انقلاب، جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی با همدستی آمریکای جنایتکار را محکوم و از آرمان‌های انقلاب اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی دفاع و همراهی و همدردی خویش را با ملت مقاوم و مظلوم غزه ابراز کردند.

خروش ضد استکباری دریادلان گناوه در روز ۱۳ آبان

دانش آموزان در کنار دیگر اقشار که جلوه خاصی به این رویداد مهم ملی داده بود، نشان دادند که چگونه با حضور دشمن شکن خود، پای آرمان های انقلاب ایستاده‌اند.

راهپیمایان با مشت های گره کرده فریاد استکبارستیزی سر دادند و پس از پیمودن مسیر چهارراه بنیادشهید و امورایثارگران در جوار یادمان شهدای گمنام گناوه مستقر و تجمع کردند.

امام جمعه گناوه در جمع راهپیمایان اظهار کرد: ۱۳ آبان سه حادثه مهم و تاثیرگذار در خود جای داده و به عنوان روز ملی مبارزه با استکبارجهانی و روز دانش آموز در تاریخ انقلاب نامگذاری و ثبت شده است.

«حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی» گفت: تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، شهادت جمعی از دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام از حوادث مهم در ۱۳ ابان است که ماندگار و پایه گذار پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

وی افزود: آمریکای جنایتکار به عنوان نماد استکبار در عالم شناخته می شود و جنایات این دولت خلاصه به ایران اسلامی نمی شود و در بیشتر کشورها متبلور است.

خروش ضد استکباری دریادلان گناوه در روز ۱۳ آبان

وی بیان کرد: خوی استکباری و جنایت های ددمنشانه آمریکا علیه مردم مظلوم غزه هویدا و آشکار و تمام افکار جوامع بین المللی علیه استکبار بیدار شده است.

امام جمعه گناوه گفت: بعد از طوفان الاقصی، افکار و خیزش عمومی به نفع مردم مظلوم غزه رقم خورده و هر روز شاهد تظاهرات کشورهای اروپایی و آمریکایی علیه رژیم غاصب صهیونیست هستیم.

وی تصریح کرد: دوران ظلم و جنایت های استکبار به سر آمده و جهان به یک نظم نو جهانی با نسل آرمانی تبدیل شده است.

در پایان راهپیمایی قطعنامه ای در ۶ بند قرائت و با تکبیر شرکت کنندگان تائید شد.

راهپیمایی ۱۳ آبان همچنین در شهرهای دیلم، بندرریگ و امام حسن باحضور پرشور مردم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha