بیشترین ولادت ثبتی در استان سمنان به شاهرود اختصاص یافت

شاهرود - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال استان سمنان گفت: شهرستان شاهرود با ثبت یکهزار و ۲۷۳ ولادت طی نیمه نخست امسال بیشترین میزان زاد و ولد در استان را به خود اختصاص داد.

عباس قندالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۷۳ ولادت طی نیمه نخست امسال در شاهرود ثبت شد، افزود: این میزان ولادت نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۱ حدود هفت و هشت دهم درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سمنان نیز با ثبت یکهزار و ۳۰ ولادت در جایگاه دوم قرار دارد، ابراز کرد: سال گذشته در همین بازه زمانی یکهزار و ۷۰ ولادت در این شهر ثبت شد، که این نشان از کاهش سه و هفت دهم درصدی است.

قندالی با بیان اینکه در شهر دامغان نیز ۴۵۹ ولادت به ثبت رسید، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد ولادت در این شهرستان نسبت به سال گذشته پنج و سه دهم درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان ادامه داد: گرمسار با ثبت ولادت ۲۷۱، میامی ۲۰۰ و مهدی شهر با ۱۰۱ مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه در شهرستان سرخه طی نیمه نخست امسال ۲۴ نوزاد به دنیا آمد، افزود: کمترین تولد نوزادان در شهرستان آرادان با ۲۱ مورد به ثبت رسید.

میامی بیشترین نرخ ولادت نسبت به سال گذشته در استان دارد

قندالی با اشاره به اینکه شهرستان میامی بیشترین افزایش درصد تغییر تولد نوزادان نسبت به سال گذشته داشت، ابراز کرد: افزایش ۱۱ و یک دهم درصدی ولادت امسال نسبت به پارسال ثبت شد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با بیان اینکه کمترین نرخ رشد ولادت در این استان مربوط به شهرستان آرادان است، گفت: ولادت در این شهرستان با ۲۷ و ۶ دهم درصد کاهش نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع سه هزار و ۳۷۹ مورد ولادت طی نیمه نخست امسال در استان سمنان ثبت شد، اظهار کرد: این میزان نسبت به سال گذشته حاکی از کاهش سه و ۲ دهم درصدی است.

به گزارش ایرنا، بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن شهرستان شاهرود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha