شهردار دزفول خواستار تحقیق و تفحص از روند جذب نیرو در این شهرداری شد

دزفول – ایرنا – شهردار دزفول با بیان اینکه طی سال‌های اخیر افراد زیادی بدون ضابطه جذب این شهرداری شده‌اند، تحقیق و تفحص برای  بررسی روند جذب نیروی انسانی به این شهرداری را خواستار شد.

به گزارش ایرنا، محمد عتاب اهوازی عصر یکشنبه در یکصد و نود و ششمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا با بیان اینکه شهرداری دزفول با وجود داشتن مازاد نیرو با کمبود نیرو هم مواجه است، افزود: حجم زیاد استخدام بدون ضابطه در شهرداری داریم که این کار موجب نابسامانی کنونی شهرداری دزفول شده‌اند.

شهردار دزفول گفت: مهمترین چالش شهرداری دزفول ساماندهی نکردن نیروی انسانی بود که موجب شد حتی آمار واحدی برای تعداد کارکنان شهرداری دزفول وجود نداشته باشد.

وی در پاسخ به طرح سوال عضو شورای اسلامی اسلامی شهر دزفول مبنی بر جذب چند نفر در شهرداری بیان کرد: طرح سوال از شهرداری نشان از دغدغه شورای اسلامی شهر دزفول در راستای عمل به وظایف نظارتی خود است.

عتاب اهوازی گفت: طبق قانون اعضای شورا در گام اول باید قبل از طرح سوال در صحن شورا، سوال به صورت کتبی به شهردار اعلام و پس از پاسخ شهردار در صورت قانع نشدن، سوال را در صحن علنی شورا مطرح کنند.

وی افزود: طرح سوال عضو محترم شورای اسلامی شهر دزفول را از طریق فضای مجازی مطلع شدم حال آنکه فرآیند قانونی آن طی نشده است.

سالانه ۱۵۰ نیروی جدید به شهرداری دزفول در سال‌های اخیر جذب شده است

شهردار دزفول با بیان اینکه شهرداری دزفول بیش از ساختار تشکیلاتی(چارت) نیرو دارد که ساماندهی این وضعیت در دستور کار قرار گرفت، گفت: بهترین نرم افزار ساماندهی نیروی کار کشور متعلق به شهرداری اصفهان است به همین دلیل مذاکرات برای خرید این نرم افزار انجام شده است و تا ۲ ماه آینده با پیاده‌سازی این نرم افزار وضعیت نیروی انسانی شهرداری به طور کامل ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۵۰ نفر به شهرداری دزفول طی سال‌های اخیر جذب شده است، افزود: چیزی که در نشست خبری خود با رسانه‌ها اعلام کردم این بود که جلوی استخدام‌های بدون ضابطه در شهرداری را می‌گیرم و در آن نشست حرفی از ماموریت و انتقال نیرو نزدم.

شهرداری دزفول به شدت از فقر نیروی متخصص رنج می‌برد.

عتاب اهوازی تصریح کرد: برخی نیروها به صورت حجمی در شهرداری دزفول طی سال‌های اخیر جذب ولی در ستاد شهرداری مشغول فعالیت شده‌اند که این وضعیت نیاز به ساماندهی فوری داشت.

وی با اشاره به تدوین شیوه نامه جذب نیروهای حجمی شهرداری افزود: جذب نیروی حجمی تنها به شرط جایگزینی با نیروی حجمی که از شهرداری جدا شده بدون بکارگیری در ستاد و در صورتی که کمبود آن نیرو موجب اختلال در خدمت رسانی به شهروندان نشود، مجاز شمرده شده است.

شهردار دزفول ادامه داد: برای نیروهای مامور به خدمت به شهرداری دزفول ضمن تشکیل کمیته تخصصی برای مصاحبه با افرادی که درخواست انتقالی به شهرداری دارند این انتقالی در شرایطی موافق می‌شود که حقوق ۶ تا یکسال آن فرد توسط مبدا پرداخت شود.

وی افزود: با توجه به کمبود نیرو در برخی مشاغل مانند آتش نشان و راننده پایه یک، جذب این نیروها در اولویت قرار گرفته است که این جذب نیز بر اساس شیوه نامه تدوین شده به طور شفاف و پس از مصاحبه‌های تخصصی انجام می‌شود.

عتاب اهوازی با بیان اینکه شهرداری دزفول با وجود نیروی مازاد به شدت از فقر نیروی متخصص رنج می‌برد، گفت: هم اکنون چارت ستاد شهرداری دزفول با کمبود ۱۱۲ نفر نیرو مواجه است ضمن اینکه از نظر کیفیت نیز در سال‌های گذشته به آموزش نیروها بی‌توجهی شده و بسیاری از نیروهای ستاد، نیروهای حجمی هستند که به ستاد اضافه شده و تخصص لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه شهرداری دزفول هم اکنون ۷۱ نفر مامور به خدمت خارج از شهردای دارد، افزود: ۴۳۰ نفر نیروی حجمی با عناوین مختلف در سازمان‌ها و کارهای یدی به کار گرفته شده‌اند.

فردی که انتقال وی به شهرداری دزفول حاشیه ساز شده بود پنج بار مصاحبه شده است

شهردار دزفول با بیان اینکه هم اکنون معاون شهرسازی برای شهرداری مناطق نداریم، گفت: بیش از ۳۰ نفر درخواست انتقالی به شهرداری دزفول را داشتند که در کمیته تخصصی پس از مصاحبه با این افراد، تنها با انتقالی چهار نفر توسط این کمیته موافقت شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام حواشی فضای مجازی تنها متمرکز بر جذب یکی از این افراد است، افزود: من هم تاکنون این فرد را ندیده‌ام ولی کمیته تخصصی پس از پنج بار مصاحبه علمی، تخصص این فرد را به طور کامل تایید کرده است.

عتاب اهوازی اظهارکرد: این فرد پیش از این یکبار درخواست انتقالی به شهرداری دزفول را داشت که در نهایت در ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ پیش از انتصاب بنده به شهرداری دزفول نامه انتقالی او از شهرداری گتوند به دزفول توسط استانداری صادر شده بود.

وی ادامه داد: پس از چند روز فعالیت در شهرداری دزفول، این فرد به عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری گتوند مطرح و به همین دلیل ارتباط آن با شهرداری دزفول قطع شد که با منتفی شدن انتخاب وی به عنوان شهردار گتوند بار دیگر در ماه‌های اخیر درخواست انتقالی به شهرداری دزفول را داده است.

شهردار دزفول گفت: در نهایت به دلیل فضاسازی در فضای مجازی جلوی انتقالی این فرد به شهرداری دزفول گرفته شد که در مجموع از ۳۰ نفر نیروی درخواست دهنده برای انتقالی به شهرداری تنها با مامور به خدمت شدن سه نفر موافقت شده است.

وی ادامه داد: نفری که انتقالی وی به شهرداری دزفول حاشیه ساز شده بوده از نظر علمی بسیار غنی و ۲ بار شهردار موفق کشور انتخاب شده است.

شهرداری به ممنوعیت جذب نیروی جدید پایبند است

عتاب اهوازی اظهارکرد: ورود نیرو به شهرداری دزفول بسیار سخت‌تر از گذشته شده و شهرداری به تعهد خود برای ممنوعیت جذب نیروی جدید پایبند است ولی هیچ جای قانون نیز تصریح نشده است که شهرداری برای رفع کمبود نیروی خود از شورای شهر باید اجازه بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۸۶۳ نفر ماه گذشته توسط شهرداری حقوق دریافت کرده‌اند این در حالی است کل نیروی ستادی چارت اداری شهرداری باید ۷۴۲ نفر باشد.

۴۳۰ نیروی حجمی بدون ضابطه در شهرداری دزفول جذب شده است

شهردار دزفول اظهار کرد: در حالی که ساختار ستادی شهرداری دزفول از نظر کمی و کیفی ناقص بوده و با کمبود ۲۱۵ نیروی خدماتی مواجه است، ۴۳۰ نیرو به عنوان حجمی در شهرداری به کار گرفته شده‌ است.

وی افزود: طرح سوال توسط اعضای شورای اسلامی شهر دزفول کمک کننده شهرداری در مسیر حرکت در ریل صحیح است.

عتاب اهوازی اظهار کرد: امسال افزایش حقوق بسیار زیادی به شهرداری‌ها تحمیل شد و افزایش حقوق سنگینی نیز در سال آینده قرار است اعمال شود که تلاش برای افزایش منابع درآمدی در اولویت شهرداری قرار دارد.

وی ادامه داد: منابع انسانی، ممیزی و شهر هوشمند از جمله وعده‌هایی بود که تا کنون با وجود تلاش‌های زیادی که در این زمینه انجام شده به نتیجه دلخواه نرسیده‌ است.

حل برخی مشکلات نیروی انسانی نیاز به ورود وزارت کشور دارد

شهردار دزفول با بیان اینکه جا به جایی داخل شهرداری را به صفر رساندیم، گفت: برخی مشکلات نیروی انسانی نیاز به چاره اندیشی و طرح سوال از وزارت کشور دارد و حل آنها از اختیارات قانونی شهرداری‌ها خارج است.

عتاب اهوازی افزود: با کمال تعجب برخی نیروهای جذب شده در قالب نیروهای حجمی همان روز اول ورود به شهرداری، جا به جا شده و به نیروهای ستاد افزوده شده‌اند.

تراز مالی شهرداری دزفول مثبت شده است

شهردار دزفول با بیان اینکه لیست املاک شهرداری و قیمت مصوب آن آمده شده است، گفت: ارزش املاک شهرداری دزفول بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال است.

وی افزود: املاکی برای فروش در نظر گرفته شده که فروش آنها برای شهرداری ارزش افزوده داشته باشد ضمن اینکه طبق قانون فروش املاک تنها برای طرح‌های عمرانی و دیون امکان پذیر است.

عتاب اهوازی با بیان اینکه عوارض سالانه شهرداری از جمله درآمدهای پایدار شهرداری‌ها است، تصریح کرد: تنها هشت درصد مردم دزفول عوارض سالانه شهرداری را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: منابع درآمدی متعددی برای شهرداری دزفول شناسایی شده و شهرداری در این زمینه در حال کار شبانه روزی است.

شهردار دزفول با بیان اینکه تراز مالی شهرداری دزفول مثبت شده است، گفت: با توجه به آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شهرداری دزفول افزایش درآمدهای شهرداری برای به ثمر رسیدن این طرح‌ها در دستور کار است.

وی افزود: تمام سازمان‌ها و مناطق شهرداری دزفول باید از نظر درآمدی خودکفا شوند.

بین المللی شدن فرودگاه دزفول ظرفیت عظیمی برای این شهر است

رییس شوری اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به طرح سوال یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول از شهردار گفت: طرح سوال از شهرداری نشان از نظارت شورا بر عملکرد شهرداری است.

سیدباقر موسوی فخر با اشاره به بین المللی شدن فرودگاه دزفول افزود: فرودگاه دزفول به عنوان فرودگاه مجاز برای ورود و خروج کالا و مسافر بین المللی به تصویب هیات وزیران رسیده است.

وی ادامه داد: بین المللی شدن فرودگاه دزفول ظرفیت عظیمی است که می‌تواند بخش‌های مختلف شهرستان دزفول را ارتقا دهد.

موسوی فخر با قدردانی از حضور گسترده و حماسی مردم دزفول در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: حضور گسترده مردم در این راهپیمایی نشان از حمایت قطعانه مردم پایتخت مقاومت ایران اسلامی از مردم مظلوم فلسطین است.

عضو شورا: از پاسخ شهردار قانع شدم

عضو شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به طرح سوال خود از شهردار پیرامون جذب نیروی جدید به شهرداری دزفول بدون اطلاع شورا گفت: طرح سوال بنده مربوط به جذب یک شخص مشخص نبود.

محمدحسن پرآور افزود: اگر شهرداری دزفول در انتقال فردی به این شهرداری تمام مسایل تخصصی را رعایت کرده باشد نباید با آبروی آن فرد بازی شود و باید شهرداری بر اقدام خود پافشاری کند.

وی ادامه داد: جذب نیروی جدید به شهرداری در شرایطی که نیروی مشابه با توانمندی بالاتری در شهرداری دزفول وجود دارد، پذیرفتنی نیست.

پرآور تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر دزفول هیچ توصیه‌ای برای جذب نیروی جدید به شهرداری نداشته و ندارند.

وی ادامه داد: مطالبه اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار دزفول جلوگیری از جذب نیرو در شرایطی است که نیروی مشابه آن در شهرداری دزفول وجود دارد.

پرآور پرداخت به موقع حقوق کارکنان توسط شهرداری دزفول را قابل تقدیر دانست و گفت: امیدواریم این طرح سوال تلنگری به شهرداری و شورای اسلامی شهر دزفول برای حساسیت پیرامون نیروی انسانی شهرداری باشد.

عضو شورای اسلامی شهر دزفول افزود: چرخ‌های شهرداری بر پایه نیروهای متخصص و متعهد می‌چرخد و هیچ کس با جذب نیروی متخصصی که شهرداری با کمبود آن مواجه است مخالف نیست.

وی در بخشی از سخنان خود با تذکر آیین نامه‌ای به رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: طبق قانون باید روز و دستورجلسه شورای اسلامی شهر ۲۴ ساعت قبل از برگزاری جلسه به اعضا اطلاع داده شود و اعلام دستور جلسه یک ساعت قبل از برگزاری جلسه درست نیست.

در نهایت پرآور به عنوان طراح سوال از شهردار اعلام کرد که از پاسخ‌های شهردار دزفول قانع شده است.

تذکر به شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی

رییس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با تذکر به شهردار دزفول پیرامون طرح‌های عمرانی در دستور کار این شهرداری گفت: لیست طرح‌های عمرانی شهرداری ارایه شده و بازدید از این طرح‌ها آغاز شده است.

غلامعلی رسالتی تصریح کرد: نسبت به اجرا نشدن طرح‌های عمرانی شهرداری‌های مناطق هشدار می‌دهیم و در صورت اجرایی نشدن طرح‌های اعلامی از شهردار طرح سوال می‌کنیم.

شهرداری دزفول طی ۱۰ سال اخیر در ایجاد درآمد پایدار موفق نبوده است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به بررسی بودجه ۱۰ ساله شهرداری دزفول گفت: با توجه به محقق نشدن پیش‌بینی درآمدی شهرداری در ۶ ماه نخست امسال اجرای طرح‌های عمرانی با چالش مواجه می‌شود.

علیرضا مجدی نسب افزود:‌ بخش زیادی از درآمد شهرداری دزفول شامل عوارض و مالکیت بر ارزش افزوده بوده و به معنای ناپایدار بودن درآمد شهرداری دزفول طی سال‌های اخیر بوده است.

وی تصریح کرد: شهرداری دزفول در ایجاد درآمد پایدار طی یک دهه اخیر موفق عمل نکرده است.

مجدی نسب دربخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی دستور جلسه نشست امروز شورای اسلامی شهر دزفول گفت: اطلاع رسانی دستور جلسه یک ساعت قبل از آغاز این نشست موجب گلایه است.

به گزارش ایرنا، محمدحسن پرآور عضو شورای اسلامی شهر دزفول روز چهارشنبه دهم آبان ماه جاری دریکصد و نود و پنجمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول براساس ماده ۸۴ قانون شهرداری‌ها از شهردار دزفول پیرامون جذب نیرو به این شهرداری بدون اطلاع و موافقت شورا از شهردار دزفول طرح سوال کرده بود.

برابر قانون پس از طرح سوال از شهردار توسط هر یکی از اعضای شورای شهر، این سوال به شهردار ابلاغ و شهردار نیز طی مدت ۱۰ روز موظف است یا به صورت حضوری یا به صورت مکتوب توضیحات خود را ارائه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha