تبریز مهیای بزرگداشت کنگره ۱۰ هزار شهید والا مقام است

تبریز- ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی بر فضاسازی و تبلیغات محیطی هر چه بهتر کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان به منظور زیبایی بصری و جلب توجه افکار عمومی تاکید کرد و گفت: همه دستگاههای فرهنگی و اقشار جامعه مهیای بزرگداشت مقام والای شهدای این استان هستند.

به گزارش ایرنا، « عابدین خرم » روز یکشنبه در جلسه هماهنگی کمیته فضاسازی کنگره ۱۰ هزار شهید استان با اشاره به اقدامات گسترده شهرداری تبریز در فضاسازی شهری ویژه کنگره بر لزوم تلاش برای هماهنگ سازی هر چه بیشتر محتوای بنرهای کنگره با محتوای این رویداد بزرگ تاکید کرد.

وی اضافه کرد: خیابان های منتهی به فرودگاه، پایانه های مسافری و ورودی ها و خروجی های تبریز باید به شکلی هنرمندانه و متناسب با روح کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان فضاسازی شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم استفاده از رنگ های مناسب در فضاسازی شهری مرتبط با کنگره بزرگداشت شهدای استان، خواستار طراحی برای نصب نمادهای تبلیغاتی دایمی مرتبط با فرهنگ شهید و شهادت در سطح تبریز شد.

وی بیان کرد: باید از نمونه های تاریخی برای برجسته سازی کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در تبریز و دیگر شهرهای استان استفاده شود.

وی افزود: می توان از فرصت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید استان برای نمادسازی و فضاسازی شهدای محلات مختلف بهره برد.

خرم تاکید کرد: باید تلاش کرد طرح های تبلیغاتی و فضاسازی مرتبط با کنگره دچار یکنواختی و دلزدگی نشوند و از نظرات و توانمندی های هنرمندان مختلف در این ارتباط بهره برد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید از تجربه استان های دیگر در زمینه فضاسازی شهری مرتبط با برگزاری کنگره بزرگداشت شهدا استفاده کرد.

وی زمان بندی و پایبندی به آن در اجرای فضاسازی کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی را ضروری دانست و پیشنهاد کرد که تصاویر فرماندهان گردان های لشکر ۳۱ عاشورا به مناسبت برگزاری کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی در مسیرهای منتهی به مرکز شهر نصب شود.

کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی آذر ماه سال ۱۴۰۲ با هدف آشنایی و تبیین اهداف و آرمان های شهدای دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی در طول دوران دفاع مقدس تعداد ۹ هزار و ۸۶۸ نفر شهید ، ۲۴ هزار و ۷۹۲ جانباز و یکهزار و ۸۹۳ آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha