نماینده ولی فقیه در استان: آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه ریشه فرهنگی و رسانه‌ای دارد

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر تقویت گفتمان فرهنگی و رسانه‌ای استان تاکید کرد و گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه ریشه فرهنگی و رسانه‌ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین «حبیب الله غفوری» روز چهارشنبه در دیدار رییس و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه اظهار کرد: بسیاری از موضوعات اقتصادی و معیشتی استان هم مولود باورهای فرهنگی است و در این زمینه رسانه های کرمانشاه با فاصله گرفتن از حواشی؛ موضوعات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با بهره مندی از نیروهای متخصص و متعهد پیشتاز تحول فکری و فرهنگی در جامعه است و در این حوزه می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام غفوری افزود: بهتر است ریشه و اساس مشکلات را احصا کنیم نه اینکه فقط با معلول مبارزه نماییم و از آنجاییکه خبرگزاری جمهوری اسلامی در این سالها خوب مسایل را فهم کرده است، امید است در جامعه منشا آثار و برکات بیشتر و فراوانی باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات مهم دنیا هم در طول تاریخ ریشه فرهنگی و رسانه ای داشته است، اظهار کرد: بسیاری از کشورهای دنیا ۹۰ درصد انرژی و برنامه های خود را روی رسانه سرمایه گذاری می کنند تا آن ۱۰ درصد عینا مطابق میل آنها اتفاق بیفتد و شرایط را به گونه ای برنامه ریزی می کنند تا اتفاق مورد نظر آنها هم روی دهد و در عین حال مردم هم منتظر همان اتفاق هستند.

نماینده ولی فقیه در استان: آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه ریشه فرهنگی و رسانه‌ای دارد

وی گفت: اساس و بنیان انقلاب اسلامی بر مبنای تفکر نرم شکل گرفت به نحوی که امام راحل در دوران مبارزات با رفتارهای خشن و مسلحانه مخالف بود؛ خیلی از افراد و گروهها به امام از جمله در نجف مراجعه می کردند تا مجوزی برای مبارزات مسلحانه بگیرند اما امام هیچگاه نپذیرفت و چنین اجازه ای هم نداد.

وی افزود : دشمن در ابتدا (بعد از پیروزی انقلاب) عجله کرد و برای مقابله با جمهوری اسلامی به جنگ سخت روی آورد اما پس از نتیجه نگرفتن و سالها کار تحقیقاتی در اندیشکده های مختلف به این نتیجه رسیدند باید با انقلاب اسلامی از طریق جنگ نرم مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بر فعالیت های اثرگذار رسانه ای در استان کرمانشاه تاکید کرد و گفت: در استان نیاز به اتفاقات خوب در حوزه رسانه هستیم و انتظار داریم این اتفاقات با محوریت خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام شود.

حجت الاسلام غفوری همچنین به فعالیت نسل جوان در فضای مجازی نیز اشاره کرد و افزود: رسانه ها و خبرنگاران ما باید حضور فعال و تاثیرگذاری در فضای مجازی داشته باشند و با تولید محتواهای خوب و غنی اجازه اثرگذاری به دشمنان در این فضا را ندهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha