۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85284789
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در گیلان شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با تاکید بر اینکه هیچ دانش‌آموزی در استان نباید از تحصیل بازماند، گفت: دانش آموزان بازمانده از تحصیل هر چه سریع‌تر باید شناسایی ، دلایل جاماندن آنان از آموزش بررسی و برای آموزش آنان اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه موضوع شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل باید جزو مصوبه جدی جلسه امروز باشد، اظهار کرد: همه مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و تمامی فرمانداران و متولیان امر، این مصوبه را باید به دبیری آموزش و پرورش با سرعت اجرایی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اضافه کرد: این مدارس برای دانش‌آموزانی که امکان تحصیل در مدارس روزانه را نداشتند راه‌اندازی شده، از اینرو با توجه به این امکانات نباید هیچ دانش‌آموزی در استان از تحصیل باز بماند.

عباسی با اشاره به جایگاه مهم نظام تعلیم و تربیت در جامعه خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی راه زیادی مانده تا به جایگاه شایسته و متعالی اهداف آموزش و پرورش که بر اساس منویات رهبری و آرمان‌های امام راحل در سند بنیادین آموزش کاملا دیده شده برسیم لذا، برای رساندن مجموعه نظام تعلیم و تربیت به جایگاه شایسته خود باید ضمن تصمیم‌گیری موثر در جلسات شورا و اجرای آنها، همکاری‌های لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تمام توانمندی‌ها برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش در گیلان با توجه به برش استانی اضافه کرد: استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان باید شناسایی و مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان درباره موضوع مطرح شده در این جلسه با عنوان رایگان شدن سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بی بضاعت معلول گیلان خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها برای اجرای این مهم اقدام کنند ضمن اینکه در بودجه و اعتبارات کمک‌های لازم به شهرداری‌ها خواهد شد.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش نمازخانه را جزو ضروریات هر مدرسه در استان گیلان دانست و اضافه کرد: نمازخانه جزو نیازهای جدایی ناپذیر مسائل آموزشی و تربیتی است از اینرو در نظرگرفتن نمازخانه در واحدهای آموزشی باید مورد توجه جدی باشد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مقوله‌ای بالاتر از نظام تعلیم و تربیت نیست اظهار کرد: نگاه غیرمنصفانه در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته موجب شد که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آنطور که باید تحقق پیدا نکند.

تاکید بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این جلسه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بسیار ارزشمند و برگرفته از منویات رهبری، نص صریح قرآن کریم و آرمان‌های شهدا دانست و خاطر نشان کرد: به هر میزان که این سند اجرایی‌تر شود از سندهایی که در گذشته نظام آموزش و پرورش را آلوده کردند، رهاتر خواهیم شد.

محمدحسین رمضانی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح موقعیت نمازخانه‌های مدارس استان گفت: هزار و ۵۰۰ نمازخانه در مدارس گیلان فعال است ضمن اینکه افزون بر یک هزار و ۷۰۰ مدرسه در استان بنا به دلایلی نمازخانه ندارند.

وی اظهار کرد: قرار بر این بود تا ۵۰ نمازخانه مربوط به واحدهای آموزشی تا پایان سال توسط اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان ارائه شود اما هنوز این موضوع محقق نشده‌ است.

افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در گیلان مشغول به تحصیل هستند و به گفته جابر عباسی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان بیش از ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تعلیم به صورت اسمی در این استان شناسایی شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha