۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۰۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85285391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مذهب شافعی ظرفیت بزرگ فرهنگی کردستان است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت که مذهب شافعی ظرفیت بسیار بزرگ فرهنگی استان به شمار می رود و نباید براحتی از کنار آن بگذریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا چهارشنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در راستای ارتقای هویت ملی می توانیم از این ظرفیت بزرگ فرهنگی استفاده کرده و تلاش کنیم کردستان به عنوان مرکز شوافع جهان اسلام شناخته شود.

وی افزود: مذهب شافعی ظرفیت بسیار بالایی برای نزدیکی مسلمانان بوده و در راستای سند راهبردی نظام می توانیم همگرایی بیشتری ایجاد کنیم.
استاندار کردستان در ادامه گفت: در زمینه ارتقای هویت ملی مساله مهم اثرگذاری برنامه‌ها است و فقط صِرف برگزاری و رفع تکلیف انتظاری نیست که از ما دارند لذا در این زمینه باید به فکر طراحی برنامه موثرتری باشیم؛ کردستان نشان داده که می تواند موثر و الگو باشد.

وی اضافه کرد: در بحث ارتقای هویت ملی نیز می توانیم موضوع را در مدارس جمع‌ سپاری کنیم و با اعلام فراخوان از فرهنگیان، دانشجویان و اساتید دانشگاهها بخواهیم راهکار ارائه دهند.

استاندار کردستان در ادامه به اجرای طرح شهید سلیمانی در قالب پروژه‌های ورزشی اشاره کرد و از شهرداران و فرمانداران خواست برای گام بعدی این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

همچنین هاشم ناظمی جلال مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این نشست به وجود حدود ۱۷ هزار کلاس درس در مدارس غیردولتی و انتفاعی استان اشاره و بر یکسان سازی برنامه های فرهنگی در آنها تاکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان هم در این جلسه به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته جزو استان‌های برتر مجری طرح بودیم و امسال نیز ۴۹ پروژه در قالب این طرح اجرا خواهد شد.

افشین خوشگوار افزود: پروژه‌های امسال شامل ۲۱ چمن مصنوعی، ۱۲ کف‌پوش ورزشی‌، هشت سالن ورزشی کوچک و تعمیر و بهسازی هشت فضای ورزشی است ضمن اینکه سهم اعتبارات وزارتی ۱۵۰ میلیارد ریال است که ۳۵ درصد آن تخصیص یافته و از محل آن ۱۹ پروژه فعال و ۱۲ مورد آن به اتمام رسید.

وی افزایش ۲۲ هزار متر مربع فضای ورزشی جدید درون مدرسه‌ای، جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد درآمد پایدار در مدارس مجری طرح را از جمله مزایای این طرح در کردستان اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha