۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85285846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صنعت هسته ای کشور باعث خودباوری جوانان شده است

۱۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85285846
صنعت هسته ای کشور باعث خودباوری جوانان شده است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: امروز صنعت هسته ای کشور باعث خودباوری و اعتماد جوانان شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در حاشیه رونمایی از نخستین سامانه پرتودهی شتابدهنده الکترونیکی CELV-۸ مجتمع صنعتی پرتودهی پارک علم و فناوری در قزوین که با حضور رییس سازمان انرژی اتمی کشور صورت گرفت، افزود: هر قدر ما به نور خورشید و ذره دسترسی پیدا کنیم، یا این نورهایی که در دانش از آن صحبت می شود، همگی جسم نور محسوب می‌شوند، اما نور اصلی و روح نور، فقط از آن خداست.

وی ادامه داد: اگر دانشمندی با قرآن کریم و اهل بیت حرکت کند، پیشرفت او اصلا قابل مقایسه با دانشمندان غیر مومن نخواهد بود.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه صنعتی هسته ای کشور باعث خودباوری جوانان و نوجوانان میهن اسلامی شده، تاکید کرد: روی آوردن به این صنعت همچنین موجبات توسعه در بسیاری از امور از جمله بهداشت و درمان، امنیت غذایی و سیاست ما را نیز فرآهم آورده است.

آیت الله عابدینی یادآور شد: رشد و گسترش روزافزون میهن اسلامی ما در همه زمینه نباید باعث فراموشی از شهدا، به ویژه شهیدان هسته ای از جمله اردشیر حسین پور، مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن، مسعود علیمحمدی، داریوش رضایی‌نژاد و محسن فخری زاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین سخنان خود را با این شعر پایان داد: گر نور محمدی بتابد به کسی، چون ذره به وجد آید و خورشید شود.

براساس این گزارش، مرکز پرتودهی صنعتی قزوین که رونمایی از آن روز پنجشنبه توسط رییس سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفت، در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار احداث شده و پرتودهی مواد و محصولات پلیمری، استریلیزاسیون محصولات یک‌ بار مصرف پزشکی، میکروب‌زدایی و از بین بردن آفات انبارمانی مواد غذایی، انجام آزمون‌های پلیمری به‌ منظور بررسی خواص و کنترل کیفی مواد و تعیین بار میکروبی مواد غذایی قبل و بعد از پرتودهی از جمله مهمترین خدمات و فعالیت‌های این مجموعه به شمار می‌آید.

ساختمان محل قرار گیری این سامانه در مدت‌ زمانی کمتر از ۶ ماه برای بهره‌برداری آماده شد و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در فاز دوم، توسعه فعالیت مجتمع صنعتی پرتودهی قزوین از شتابدهنده "رودوترون" بهره‌برداری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha