ماموریت‌های ویژه گردشگری به ادارات سیستان وبلوچستان با نظارت قوه قضائیه ابلاغ شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان وبلوچستان از ابلاغ و تصویب ماموریت‌های ویژه به دستگاه‌های اجرایی و متولی با محوریت تقویت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع دستی با نظارت جدی دادستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل احمدزاده شامگاه پنجشنبه در دومین کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه سیستان و بلوچستان که با محوریت تقویت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی با حضور دستگاه‌های متولی در محل موزه منطقه‌ای زاهدان برگزار شد اظهار کرد: حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی، این استان زبانزد خاص و عام است؛ اما زیرساخت‌های لازم برای استفاده اصولی از آنها تهیه نشده که در این راستا به ادارات و نهادهای متولی ابلاغ شد تا در بازه زمانی مشخص نسبت به عملیاتی کردن مصوبات اقدام کنند که در راستای بهسازی و یا ایجاد و تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری بود.

وی بیان کرد: نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت بود نیز استفاده از ظرفیت بی‌نظیر بیابان لوت بود که در این بخش نیز ۲ پیشنهاد مصوب شد تا از استعداد خدادادی و بالقوه کویر به بهترین شکل ممکن در راستای جذب گردشگر و رشد و پیشرفت منطقه بهره کافی برده شود.

به گفته سرپرست معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان؛ یکی دیگر از مباحثی که مورد تأکید ویژه وزیر میراث‌فرهنگی نیز است اصل طهارت اسلامی بود که در این خصوص نیز مصوبات خاصی همسو با نیازمندی‌ها و مطالبات مردم و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در راستای احیاء، بهسازی و نگهداشت و ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی در نقاط مختلف استان نهایی شد که امیدواریم در بازه زمانی تعیین شده که حداقل ۴۰ و حداکثر ۲ماهه است به سرانجام برسد.

وی داد: دادستانی مرکز استان نیز به جدیت بر نحوه همکاری دستگاه‌ها و اجرای دقیق و سریع مصوبات نظارت داشته و طبیعتاً با نهادها و مدیرانی که احیاناً کوتاهی بکنند برخورد قاطع قضایی خواهد داشت.

توسعه گردشگری با همکاری همه‌جانبه

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: توسعه گردشگری و تقویت و حمایت صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی استان نیازمند ورود همه‌جانبه تمامی دستگاه‌های فرهنگی، دولتی و مردمی استان است و اگر این مهم محقق شود طبیعتاً شاهد نقش‌آفرینی استان در سطوح ملی و بین‌المللی خواهیم بود.

محمدهادی طهرانی مقدم با اشاره به صنعت درآمدزای گردشگری افزود: فراهم‌سازی زمینه گردشگری پایدار و ماندگار یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل در سیستان و بلوچستان است که می‌تواند علاوه بر رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه، در کاهش نرخ بیکاری و افزایش امنیت و سلامت روانی و ایجاد نشاط اجتماعی در استان نیز تأثیر شگرفی داشته باشد.

به گفته وی؛ علاوه بر تقویت زیرساخت‌ها، ایجاد زمینه‌های لازم برای رفاه گردشگران از جمله تأسیسات اقامتی و ارائه خدمات بهداشتی مناسب در سفر و در حد لازم و استفاده از ظرفیت مساجد نیز بحث و تبادل نظر شد.
دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه مخلان نظم و امنیت و هنجارشکنان باید بدانند که سیستان و بلوچستان جای امنی برای آن‌ها نیست و قاطعانه و به حکم قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد، تأکید کرد که با تشکیل قرارگاه عملیاتی در کل استان طرح‌های عملیاتی و پلیسی در جهت برقراری نظم و امنیت و آرامش شهروندان ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha