۱۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰
کد خبر: 85286618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار چین به فیلیپین/مانیل دست از رفتارهای تجاوزکارانه بر دارد.

تهران- ایرنا-سخنگوی پلیس دریایی چین در واکنش به ورود غیر مجاز کشتی های پلیس فیلیپین گفت: پکن از مانیل می خواهدبی درنگ دست از رفتارهای تجاوزکارانه به حقوق چین بر دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، «گان یو» سخنگوی اداره پلیس دریایی چین امروز(۱۹ آبان) اعلام کرد: دو فروند کشتی حمل و نقل و سه فروند کشتی پلیس دریایی فیلیپین بدون مجوز دولت چین، وارد آب‌های نزدیک جزیره «رِن‌آی» یکی از جزایر «نان‌شا» چین شدند.

وی افزود: پلیس دریایی چین مطابق با قوانین، کشتی‌های پلیس دریایی فیلیپین را تعقیب و بر آنها نظارت کرده است و همچنین با اتخاذ اقدامات کنترلی، ترتیبات ویژه موقت برای حمل لوازم زندگی مانند غذا توسط مانیل انجام داده است.

گان یو تاکید کرد که چین حق حاکمیت غیر قابل بحث بر جزایر نان‌شا شامل جزیره «رِن‌آی» و آب‌های اطراف آن دارد و رفتار فیلیپین به حق تمامیت ارضی سرزمین چین تجاوز کرده و بر خلاف «بیانیه عملیات طرف‌های دریای جنوبی» و همچنین تعهدات خودش است.

وی افزود: پلیس دریایی چین بر اساس قوانین و به طور پیوسته، عملیات دفاع از حقوق و اجرای قانون در آب‌های دریایی تحت کنترل خود را انجام می‌دهد و قاطعانه از حق حاکمیت و حقوق دریایی ملی حفاظت می‌کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha