۳۳۸ دانش‌آموز کمیته امداد خراسان‌شمالی در مدارس خاص تحصیل می‌کنند 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار دانش آموز زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که ۳۳۸ نفر در مدارس نمونه دولتی و سمپاد تحصیل می کنند.

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۹۵ دانش آموز دختر و ۱۴۳ پسر زیر پوشش این سازمان حمایتی در مدارس خاص تحصیل می کنند.

وی تصریح کرد: ۷۸ دانش آموز تحت حمایت این نهاد در آزمون تحصیلی سال جاری در مدارس دولتی و چهار دانش آموز در مدارس سمپاد پذیرفته شدند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه نخبگان و استعدادهای برتر با محوریت امور فرهنگی در این نهاد اظهار کرد: باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که شناسایی و پرورش این استعدادها به صورت دقیق انجام شود.

وی با تقدیر از مسوولان به ویژه مدیران مدارس نمونه دولتی، سمپاد و غیر دولتی و هیات امنایی به دلیل پذیرش دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت، گفت: کمیته امداد برای ادامه تحصیل و اشتغال این دانش‌آموزان نیز برنامه جدی دارد.

گفتنی است که سمپاد(سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) وظیفه نظارت بر مدارس تیزهوشان را بر عهده دارد و مدارسی که زیر نظر سازمان سمپاد می باشند، با نام مدارس سمپاد و یا مدارس تیزهوشان شناخته می شوند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) دارد.

۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha