تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی لرستان افزایش یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل تامین‌ اجتماعی لرستان گفت: تعداد ۲۳۰ هزار نفر بیمه شده اصلی این نهاد در سال گذشته امسال با رشد ۲.۲۷ درصدی به ۲۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا منوچهر گودرزی روز شنبه در نشست شورای کمیسیون کارگری استان اظهار کرد: همچنین ۲ هزار نفر بیمه شده اجباری جدید امسال نسبت به سال گذشته اضافه شد که ۱.۳۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته هفت هزار نفر در لرستان بازنشسته شدند که حداقل حدود چهار هزار نفر از آنان بیمه شده اجباری بود همچنین پارسال ۸۱ هزار نفر مستمری بگیر در استان وجود داشت که اکنون با افزایش هفت درصدی به ۸۷ هزار نفر رسیده است و ماهانه پنج هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال به این افراد پرداخت می‌شود.

گودرزی بیان کرد: سال گذشته ۷۵۸ هزار نفر تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی بودند که امسال به ۷۷۸ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در ادامه این نشست گفت: نقش کارگران در شکوفایی کشور بی‌بدیل است چراکه در عرصه‌ های مختلف نقش آفرینی می‌کنند و همواره در حال جهاد می‌باشند.

فرهاد ناصری نیا با بیان اینکه ۱۴ هزار شهید در کشور و ۲۰۴ شهید جامعه کارگری لرستان به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم شده است افزود: اکنون دشمن اقتصاد را هدف قرار داده است و نقش کارگران بیش از گذشته مهم تلقی می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد فضای مشارکتی برای کارگر و کارفرما گفت: کارگران علاوه بر دغدغه معاش خانواده خود در حال تلاش برای توسعه رونق اقتصادی کشور می‌باشند اما با موضع‌گیری هوشمندانه، هیچ گاه بازیچه دست دشمنان نمی شوند و اجازه نمی‌دهند تولید جامعه دچار وقفه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha