سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در کتابخانه روستایی بروجرد وجود دارد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد گفت: سه هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در کتابخانه روستایی "دینارآباد" شهرستان بروجرد ثبت شده است.

فرهاد سوداگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز برنامه های مختلف هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: تعداد کل اعضای کتابخانه‌ روستایی بروجرد به بیش از ۹۰۰ نفر در رده‌های مختلف سنی شامل کودکان و نوجوانان می رسد و با توجه به اینکه تنها کتابخانه روستایی به شمار می‌رود استقبال خوبی از آن شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه روستایی دینارآباد به عنوان تنها کتابخانه روستایی بروجرد تمام روستاهای اطراف را پوشش می دهد، بیان کرد: به صورت روزانه برنامه های فرهنگی متعددی اعم از بازدید اهالی روستا از کتابخانه، بازدید دانش آموزان از کتابخانه، نشست های معرفی کتاب، جلسات کتابخوانی به صورت بلند خوانی و جمع خوانی بصورت برگزار می شود.
رییس کتابخانه های عمومی بروجرد یادآور شد: کودکان و دانش آموزان بیشترین افراد مراجعه کننده به کتابخانه هستند و علاوه بر این بانوان استقبال خوبی از کتابخانه داشته اند.

سوداگر با اشاره به اثرگذاری کتابخانه های سیار و ارائه برنامه های فرهنگی این کتابخانه ها در نقاط روستایی و دورافتاده اظهار کرد: پیگیری های لازم برای راه اندازی کتابخانه سیار بروجرد در حال انجام است و این امیدواری وجود دارد که تاپایان سال کتابخانه سیار بروجرد راه اندازی شود.

رییس کتابخانه های عمومی بروجرد با بیان اینکه "آینده خواندنی است" شعار هفته کتاب امسال است، ادامه داد: برنامه های متعددی با موضوع کتاب و کتابخوانی در این هفته برگزار می شود از جمله یک مسابقه کتابخوانی با شعار هفته کتاب برای عموم مردم در موضوعات مختلف و در گروه های سنی مختلف برگزار می شود.

۱۳ کتابخانه شامل هفت مورد نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی در بروجرد وجود دارد که ۲۰۰ هزار نسخه کتاب در آنها ثبت شده است.

تعداد کل اعضای کتابخانه‌های شهرستان بروجرد ۴۰ هزار نفر است که از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ نفر عضو فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha