۱۳ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌ای لرستان اضافه می شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: ۱۰ پروژه کتابخانه ای با مساحت ۱۳ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۱۵ تا ۹۵ درصد در مناطق مختلف استان در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید سجاد راستخانه در نشست سه‌شنبه های خبری لرستان با اشاره به ضرورت تامین یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های در دست ساخت بیان کرد: کتابخانه پلدختر و ۲ فاز کتابخانه مرکزی خرم‌آباد از مهمترین طرح های نیمه تمام هستند.

وی افزود: با بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد متراژ کتابخانه های لرستان از ۱۷ هزار مترمربع به ۲۱ هزار مترمربع رسید و هم اکنون۸۰۰ هزار عنوان کتاب با چهار هزار و ۵۰۰ عضو فعال در این مکان فرهنگی وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر۵۹ کتابخانه فعال در استان وجود دارد که ۲۰ کتابخانه مشارکتی است، ۳۹ کتابخوانه به صورت نهادی اداره می‌شود و هشت کتابخانه نهادی در روستاها می‌باشد همچنین ۳۸ هزار نفر عضو فعال کتابخانه های لرستان هستند و ماهانه ۲۸ هزار نسخه به صورت امانت در اختیار آنها قرار می گیرد.

راستخانه بیان کرد: کتابخانه مرکزی خرم آباد به همت دولت سیزدهم در مدار بهره برداری قرار گرفت که ۲۲ خدمت به تفکیک خواهران و برادران در این مجموعه انجام می‌شود و جزو پنج کتابخانه برتر کشور می‌باشد که ۱۲۰ میلیارد ریال برای خریداری تجهیزات آن هزینه شد.

وی افزود: از امروز به مدت سه روز با طرح عضویت رایگان میزبان مردم هستیم و شهروندان می توانند به صورت حضوری و غیرحضوری از خدمات مورد نظر استفاده کنند همچنین هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار تا سی‌ام آبان با شعار "آینده خواندنی است" همزمان با سراسر کشور در لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان گفت: ۲۳۰ برنامه فرهنگی، شهرستانی و استانی در هفته کتاب لرستان برگزار می‌شود که زنگ دانایی، مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی ویژه روشندلان و نقد کتاب برخی از اقدامات مهم این هفته می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha