۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85287441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱ دانشگاه ایران در میان برترین‌های آسیا قرار دارند

شیراز - ایرنا - رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با اعلام نتایج رتبه بندی کیواس آسیایی ۲۰۲۴، گفت: ۳۱ دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در این رتبه بندی جای دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر سید احمد فاضل زاده روز شنبه در این ارتباط افزود: این در حالی است که سال گذشته برای نخستین بار ۱۲ دانشگاه کشور در این رتبه بندی حضور داشتند.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به ترتیب با کسب رتبه ۸۵، ۸۸ و ۱۲۱ دانشگاه‌های اول تا سوم ایران در این رتبه بندی هستند.

۳۱ دانشگاه ایران در میان برترین‌های آسیا قرار دارند
دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه بندی کیو اس آسیایی

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: ۱۰ دانشگاه برتر آسیا در این رتبه بندی، شامل چهار دانشگاه از کشور چین و نیز از کشورهای سنگاپور، هنگ کنگ و کره جنوبی هر کدام ۲ دانشگاه بوده است.

وی اضافه کرد: در رتبه بندی کیواس آسیایی امسال، ۸۵۶ دانشگاه آسیایی حضور دارند و دانشگاه Peking با کسب رتبه اول، به عنوان بهترین دانشگاه آسیایی در این رتبه بندی حضور دارد.

فاضل زاده با بیان اینکه روش مورد استفاده برای این رتبه بندی مشابه روش رتبه بندی جهانی کیواس است، توضیح داد: با این حال شاخص‌هایی به آن اضافه و وزن‌ها تعدیل شده‌اند.

۳۱ دانشگاه ایران در میان برترین‌های آسیا قرار دارند

وی بیان کرد: شهرت علمی، ارزیابی کارفرمایان، نسبت اعضای هیئت علمی به دانشجو، شبکه تحقیقاتی بین المللی، نسبت استناد به ازای هر مقاله، نسبت مقاله به ازای اعضای هیات علمی، اعضای هیات علمی دارای مدرک دکترا، نسبت اساتید بین الملل، نسبت دانشجویان بین المللی، نسبت تبادلات دانشجویی در سطح داخلی و نسبت تبادلات دانشجویی در سطح بین المللی از شاخص‌های ارزیابی در نظام رتبه بندی کیو اس آسیایی است.

فاضل زاده یادآور شد: نظام رتبه بندی کیواس، رتبه بندی آسیایی را از سال ۲۰۰۹ ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را هر ساله اعلام می‌کند و از سال گذشته با تغییری که در شیوه رتبه بندی انجام شده، نتایج بر اساس مناطق جغرافیایی آسیایی در چهار بخش آسیای مرکزی، آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی و آسیای جنوبی اعلام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha