شهر ری قطب کشتی کشور/برگزاری مسابقات بزرگ بین المللی

شهر ری - ایرنا - رئیس هیئت کشتی شهرستان ری گفت: به دنبال برگزاری تورنمنت بین‌المللی کشتی در رده سنی نوجوانان یا جوانان به نام یکی از نامداران کشتی این خطه در شهرری هستیم.

سیدمهدی میرجعفری روزیکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرری قطب کشتی تهران و ایران است و ۲ مدال طلای حمید سوریان و علیرضا دبیر در بازی‌های المپیک خود گویای این مطلب است. متاسفانه چندین سالی بود که کشتی شهرری به خصوص خصوص در کشتی آزاد افت کرده بود و با این وجود در کشتی فرنگی در سطح کشوری نمایندگان ما مقام‌هایی کسب کردند. با این وجود انتظاری که مثلا داریم که دوباره کشتی‌گیری مانند حمید سوریان داشته باشیم هنوز برآورده نشده بود و در کشتی آزاد در سطح استان هم حرفی برای گفتن نداشتیم.

وی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته سعی کردیم با هم‌اندیشی با پیشکسوتان و بزرگان کشتی شهرری، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و در همین راستا مسابقاتی را در سطح محلات، روستاها و دهیاری‌های شهرستان برگزار و ضمن آنکه با گرفتن میزبانی‌ برخی مسابقات در سطح استان سعی کردیم توجهات را به کشتی جلب کنیم. این اقدامات خوشبختانه در کشتی شهرری تاثیرگذار بوده و الان در رده‌های سنی پایه در کشتی آزاد و فرنگی حرف اول را می‌زنیم.

وی افزود: در کشتی فرنگی قهرمان استان شدیم و در کشتی آزاد و در رده سنی نونهالان و نوجوانان در توابع نیز قهرمان شدیم. در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان کشور هفته گذشته در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد، محمدامین ساقی در وزن ۴۵ کیلوگرم مدال طلا و اصغر قلندرنما در وزن ۴۸ کیلوگرم مدال برنز گرفتند و به نوعی چرخ کشتی شهرری راه افتاده و درآینده نزدیک همین نفرات می‌توانند جا پای بزرگان بگذارند.

میرجعفری همچنین در خصوص فعالیت پژمان پشتام دارنده مدال برنز پیکارهای جهان فرنگی سال ۲۰۲۱ اسلو در عرصه مربیگری گفت: او در باشگاهی که مدیریتش را برعهده دارد در کنار کشتی به آموزش نونهالان و نوجوانان مشغول است و تجربیات خود را در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به عناوین نمایندگان کشتی شهرری در رده‌های سنی کشتی آزاد و فرنگی جهان و آسیا یادآور شد: در کشتی فرنگی محمدمهدی میری نائب قهرمان جوانان آسیا و جهانی پنجم، محمدحسین محمودی نفر نخست بسیج کشور، عرفان مرادی نائب قهرمان جوانان آسیا و علی‌اکبر اصغری در قهرمانی نوجوانان آسیا مدال طلا گرفت و در کشتی آزاد نیز آرین مهرعلیزاده در نونهالان آسیا صاحب مدال برنز شدند.

رئیس هیئت کشتی شهرستان ری در خصوص حضور تیمی از این شهر در لیگ برتر نیز توضیح داد: برای تحقق این امر باید مسئولان شهرستان حمایت لازم را داشته باشند و از توانایی هیئت کشتی و اداره ورزش و جوانان شهرستان ری با توجه به محدودیت‌ها خارج است. در همین رابطه با صاحبان مشاغل، کارخانجات، موسسات، شهرداری و فرمانداری مذاکراتی داشتیم ولی هنوز نتیجه لازم را نگرفیتم تا بتوانیم تیم پرقدرتی را از شهرری در لیگ برتر داشته باشیم و نیاز به حمایت ویژه مسئولان دارد.

میرجعفری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون و اهل شهرری آیا توانسته برای کشتی این شهر نیز کاری انجام دهد، پاسخ داد: دبیر به عنوان رئیس فدراسیون وظایف سنگینی بر دوش دارد با این وجود سعی داریم، با توجه به ارتباطاتی که او دارد و دعوتی که از او برای حضور در شهرری بعمل خواهیم آورد، بتواند رایزنی و گفت‌وگوهایی را با برخی مسئولان داشته باشد و بتوانیم امکاناتی را برای کشتی شهرری بگیریم.

وی همچنین گفت: برنامه مهمی که هیئت کشتی شهرری در نظر دارد که تاکنون در استان تهران نیز انجام نشده، این است که در صدد هستیم همانند تورنمنت‌های بزرگ دنیای کشتی همچون جام الکستاندر مدوید، جام سایتیف، جام پادوبنی و سایر تورنمنت‌هایی که در اقصی نقاط جهان با نام بزرگان کشتی آن شهر برگزار می‌شود ما هم در شهرر ۲ تورنمنت ابتدا در سطح کشوری و بعد از آن در سطح بین‌المللی در رده نوجوانان و جوانان به نام یکی از بزرگان کشتی این شهر (حمید سوریان یا علیرضا دبیر) برگزار کنیم.

میر جعفری افزود: با جدیت به دنبال این موضوع هستیم و از فرمانداری و شهرداری نیز خواهیم خواست تا در این رابطه ما را یاری کنند تا بتوانیم تورنمنتی در خور نام این عزیزان در شهر زادگاهشان داشته باشیم. البته این نیازمند آن است که این تورنمنت در تقویم مسابقات فدراسیون کشتی گنجانده شود تا در قدم اول با حضور تیم‌ منتخب شهرری و استان‌های برتر کشور برگزار و در قدم بعدی به صورت بین‌المللی آن را برگزار کنیم.

این مربی سازنده کشتی شهرری ادامه داد: این مهم نیازمند آن است که از سمت فدراسیون، دستگاه‌های مربوطه و همه ارگان‌های شهرری کمک کنند تا بتوانیم برگزاری این تورنمنت را در شهرری تثبیت کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا زیرساخت‌های شهرری برای برپایی چنین مسابقاتی مهیاست؟ گفت: در حال حاضر هیئت کشتی امکاناتی ندارد و حتی برای برگزاری مسابقات باید سالن اجاره کنیم. یکی از کمک‌هایی که فدراسیون و مسئولان به خصوص اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و شهرستان ری می‌توانند داشته باشند در اختیار گذاشتن سالن طالقانی شهرری است که حتی علیرضا دبیر نیز پیگیر این موضوع بود. امیدواریم به طریقی این مجموعه با توجه به نیاز کشتی شهرری در اختیار هئیت کشتی قرار بگیرد تا بتوانیم برنامه‌های خود را به خوبی پیش ببریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha