۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85291093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: چهارم آذر نماد مقاومت مردم اندیمشک است

۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۲۰
کد خبر: 85291093
فرماندار: چهارم آذر نماد مقاومت مردم اندیمشک است

دزفول – ایرنا – سرپرست فرمانداری اندیمشک گفت: چهارم آذر سالروز هجوم ددمنشانه ۵۴ فروند هواپیمای دشمن بعثی به اندیمشک به عنوان یکی از طولانی ترین حملات هوایی دنیا نماد مقاومت و ایثار مردم این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، یوسف زمانی اصل روز سه شنبه در نشست توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سالن نشست‌های فرمانداری اندیمشک با تاکید بر ضرورت بزرگداشت باشکوه حماسه چهارم آذر افزود: پاسداشت حماسه چهارم آذر اندیمشک، پاسداشت مقاومت و ایستادگی مردم شهید پرور این شهرستان است.

وی چهارم آذر ۱۳۶۵ را روز حماسه آفرینی و ایثارگری مردم در برابر دشمنان بعثی دانست و تاکید کرد: این روز نماد مقاومت و ایستادگی مردم شهرستان اندیمشک در دوران دفاع مقدس است که همواره در تاریخ جاودانه خواهد بود.

سرپرست فرمانداری اندیمشک با بیان اینکه ایثارگری جوانان و رزمندگان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس الهام گرفته از عاشورای حسینی است، ادامه داد: مردم ولایتمدار ایران در دوران دفاع مقدس با نهایت عشق و اعتقاد در میدان جنگ حضور یافتند و علیه دشمن ایستادند.

وی با اشاره به ضرورت ثبت چهارم آذر در تقویم رسمی کشور گفت: پیگیری‌های خوبی برای ثبت این حماسه در تقویم در سطح ملی انجام شده ضمن اینکه برای بزرگداشت این روز بزرگ نیز در شهرستان برنامه ریزی شده است.

سرپرست فرماندار اندیمشک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو اظهارکرد: برگزاری با شکوه و بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد تاکید است.

وی همدلی میان مدیران شهرستان را ضروری دانست و افزود: خدمت بهتر و بیشتر به مردم وظیفه همه مسوولان در اندیمشک است و همه مدیران باید در مسیر خدمت به مردم به صورت شبانه روزی و جهادی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، همایش بزرگداشت حماسه مقاومت مردم اندیمشک چهارم آذرماه ساعت ۱۰ صبح در مصلی جمعه برگزار می‌شود.

شهر اندیمشک در شمال استان خوزستان چهارم آذرماه سال ۱۳۶۵ در اوج ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل دشمن متجاوز مورد هجوم ددمنشانه ۵۴ فروند هواپیمای دشمن بعثی قرار گرفت.

این حملیه وحشیانه و غیر انسانی ۳۰۰ شهید و ۵۰۰ مجروح بر جا گذاشت که در میان شهدا تعدادی کودک معصوم نیز به چشم می‌خورد.

این حمله هوایی گسترده یک ساعت و نیم ادامه داشت و نقاط مختلف این شهر مورد بمباران هوایی دشمن قرار گرفت.

نخستین حمله دشمن بعثی در چهارم آذر ماه سال ۱۳۶۵ حوالی ظهر به ایستگاه راه آهن اندیمشک صورت گرفت؛ راه آهن به دلیل اهمیت راهبردی در پشتیبانی از جبهه‌ها بغض و کینه دشمن بعثی را به خود معطوف کرد به طوریکه در این روز راه آهن اندیمشک چند بار مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت.

سد دز، پلاژ سد دز، بیمارستان شهید بهشتی، بازار، مناطق مسکونی و حتی مدارس نیز از حملات راکت، های دشمن در امان نماند به طوریکه شهر اندیمشک به یکباره در دود و خون فرو رفت اما این حمله وحشیانه نه تنها روحیه مردم اندیمشک را تضعیف نکرد بلکه مقاومتر از قبل به پشتیبانی از رزمندگان ادامه دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha