برترین‌های دومین رویداد ملی «مشق امید» معرفی و تجلیل شدند

تهران - ایرنا - دومین رویداد ملی «مشق امید» دانشگاه آزاد اسلامی، با معرفی و قدردانی از ۹ گروه، شامل سه گروه استادی، سه گروه دانشجویی و سه گروه کارمندی برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، آیین اختتامیه دومین رویداد ملی «مشق امید» دانشگاه آزاد اسلامی روز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سالن غدیر واحد تهران مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم از ۹ گروه، از جمله سه گروه استادی، سه گروه دانشجویی و سه گروه کارمندی برگزیده شامل ابوالفضل مصلحی زاده به عنوان رتبه یک کشوری، زهرا شخص، علیرضا مهدی آبادی و حمیدرضا نوروزیان به عنوان رتبه دوم کشور و همچنین قاسم عطایی تیموری، پارسا فلاح و امید هاجی کندی به عنوان رتبه سوم کشوری قدردانی شد.

رویداد مشق امید و ایجاد راه های میانبر برای حل مسائل
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این آئین در سخنانی با بیان اینکه، رویداد ملی «مشق امید» با هدف عرضه و نقد دیدگاه‌های تشکلی در فهم و حل مسائل و با شعار «مشقی برای پرهیز از ساده‌انگاری در فهم و حل مسأئل اجتماعی» است، افزود: در این رویداد با تشکیل تیم ها، ارائه ایده‌های نو و استفاده از متخصصان راه‌های میان‌بر ایجاد شده است.

برترین‌های دومین رویداد ملی «مشق امید» معرفی و تجلیل شدند


حجت الاسلام مصطفی رستمی تاکید کرد:جامعه باید با شناخت صحیح، تمرین و بهره گیری از متخصصان به سوی یک چشم انداز مناسب حرکت کند.

وی با بیان اینکه، گام اول انقلاب اسلامی را نسل قبل انقلاب طی کرده و ادامه آن در دست جوانان است، گفت: تا با پیچیدگی‌ های مسائل روبه‌رو نشویم و از آسان دیدن مسائل فاصله نگیریم، به راه حل صحیح نیز نخواهیم رسید.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها همچنین توجه به جزئیات مسائل را به منظور استفاده برای رفع مسائل بسیار مهم خواند و گفت: درگیرکردن انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی برای مشارکت در یافتن راه حل‌های مسائل توفیق بزرگی است که رویداد ملی مشق امید ایجاد کرد.

مهدیون: حضور ۶ هزار تیم در دومین رویداد مشق امید
مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: در اولین رویداد ملی مشق امید که در سال گذشته برگزار شد، نزدیک ۵۰۰ تیم اعم از اساتید و دانشجویان شرکت کردند.

سید حمید مهدیون ادامه داد: جلساتی را تحت عنوان «پسا رویداد آسیب شناسی و رویداد خدمت» برگزار کردیم. راهکارهای خیلی خوبی در این رویداد ارائه و استقبال شایانی از آن شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ۶ هزار تیم در دومین رویداد مشق امید شرکت کردند، خاطر نشان کرد: همچنین تقریبا ۴۷۰۰ تیم دانشجویی در این رویداد حضور داشتند.

برترین‌های دومین رویداد ملی «مشق امید» معرفی و تجلیل شدند


مدیرکل تشکل‌های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در رویداد «مشق امید» تاکید داشتیم که از اساتید تخصصی استفاده شود. در همه استان‌ها هیات داوران برای داوری تخصصی تشکیل شده بود و در مجموع کمک اساتید مشاور باعث شد سطح موضوعات ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌هایی در همه استان‌ها توسط اداره کل تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد گفت: این مهم به افزایش سطح کیفی فعالیت‌ها انجامید به طوریکه همه تیم‌هایی که به مرحله کشوری راه یافتند شرایط لازم را برای تقدیر و تجلیل دارند اما به هرحال رسم همه مراسم‌ها این است که تقدیر بر اساس یک شاخص کلی، انجام شود.

در دومین رویداد «مشق امید» بیش ۱۹ هزار نفر در قالب ۶۴۰۰ تیم در این دوره شرکت کردند که ۴۷۰۰ تیم مربوط به حوزه دانشجویی بود و در کنار هر یک از این تیم‌ها، یک استاد مشاور حضور داشت.

۴۱ درصد این تیم‌ها مربوط به تشکل‌ها، ۱۵ درصد بسیج دانشجویی، ۹ درصد بسیج اساتید، هفت درصد بسیج کارکنان، ۶ درصد تشکل‌های استادی و... است.

دومین رویداد ملی «مشق امید» با هدف عرضه و نقد دیدگاه‌های تشکلی در فهم و حل مسائل و با شعار «مشقی برای پرهیز از ساده‌انگاری در فهم و حل مسأئل اجتماعی» برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha