۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85293870
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گنبدکاووس به فضاهای کتابخانه‌ای بیشتر نیاز دارد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با تبریک هفته کتاب و کتاب‌خوانی ( ۲۴ تا ۳۰ آبان) از کمبود فضاهای مناسب کتابخانه‌ای در این شهر گلایه کرد و از مسوولان خواست اهتمام بیشتری برای رفع کمبودهای این حوزه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی درخطبه‌های نماز جمعه گنبدکاووس بیان داشت: فضاهای کتابخانه‌ای و سالن‌های مطالعه این شهر فاصله بسیار زیادی با شهرهای همتراز دارد.

وی با تاکیدبر اینکه مسوولان استان گلستان باید در راستای شاخص‌های عدالت، نسبت به ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه‌ای و مطالعه در گنبدکاووس اقدام کنند، افزود: مسوولان این شهرستان و نیکوکاران هم می‌توانند دراین خصوص ورود کنند.‌

حجت الاسلام ترابی با قدردانی از تلاش‌های اداره کتابخانه‌های عمومی گنبدکاووس در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اضافه کرد: توقع مردم این شهرستان از مسوولان استانی برای ایجاد فضاهای مناسب کتابخانه‌ای بالاست و باید به این مطالبه مردم توجه شود.

وی همچنین با اشاره به اعزام چند روز پیش کاروان راهیان نور دانش آموزی گنبدکاووس و با قدردانی از متولیان این اعزام ادامه داد: اعزام کاروان راهیان نور یک کار ارزشمند فرهنگی و تجدید بیعت با شهیدان است.

گنبدکاووس به فضاهای کتابخانه‌ای بیشتر نیاز دارد

امام جمعه گنبدکاووس با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، از بانوان و دختران جامعه خواست این بانوی بزرگوار را الگوی خود در زندگی فردی و اجتماعی قرار دهند.

حجت الاسلام ترابی همچنین به مساله فلسطین و غزه و جنایات رژیم غاصب و آدمکش اسرائیل نیز اشاره کرد و گفت: مردم جهان بویژه در کشورهای استکباری آمریکا، انگلیس و فرانسه تجمعات و راهپیمایی‌های بزرگی در حمایت از مظلومیت مردم غزه و نفرت از اسرائیل برگزار می‌کنند و خواستار توقف جنگ و کشتار کودکان بی‌گناه غزه هستند.

وی افزود: به اندازه‌ای که مردمان کشورهای غربی، اروپایی و استکباری از مردم مظلوم غزه دفاع می‌کنند، کشورهای اسلامی و منطقه از آنها حمایت نکردند و این جای تاسف دارد.

حجت الاسلام ترابی به برگزاری راهپیمایی سراسری ساعت ۱۵ فردا شنبه در حمایت از کودکان غزه نیز اشاره کرد و خواستار حضور پرشور گروه‌های مختلف مردم بالاخص مردم شعیه و اهل سنت گنبدکاووس در این راهپیمایی شد.

خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین با تجلیل از ۴۲ روز ایستادگی و مقاومت مردم غزه پس از عملیات طوفان الاقصی، اظهار کرد: این ایستادگی نتایج داخلی و خارجی قابل توجهی داشت که محور موضع گیری جهانی شدن قدس شریف، انسجام در محور مقاومت، جرات پیدا کردن درحمله به پایگاه‌های آمریکا و کشتی‌های رژیم غاصب اسرائیل توسط گروه‌های مقاومت از جمله یمنی‌ها و روشدن دست کشورهای منافق منطقه از جمله این نتایج است.

حجت الاسلام ترابی از سکوت برخی غربگراهای داخلی، هنرمندان و طرفداران شعار «زن، زندگی و آزادی» نسبت به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی انتقاد کرد و گفت: سکوت برخی علمای بزرگ اسلامی در منطقه و برخی دانشگاه‌ها هم در این خصوص کوتاهی کردند که باید جبران شود.

وی همچنین درخطبه نخست نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته مردم گنبدکاووس درخصوص شخصیت علامه طباطبایی مولف کتاب تفسیر المیزان صحبت کرد و افزود: این شخصیت بزرگ که در خدمت به معارف اسلامی و قرآنی و تربیت شاگردان ممتاز در دوره معاصر کسی به گردپای او نیز نمی‌رسد، احیاگر فلسفه در حوزه‌های علمیه بود و در اخلاق و تواضع شخصیتی بی‌نظیر داشت.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، پنج کتابخانه عمومی فعال با ۷۵ هزار و ۲۲۳ نسخه کتاب دارد که ۲ باب آن در شهرهای مرزی «کُرند و اینچه برون»، ۲ باب در شهر گنبدکاووس و یک باب هم به صورت مشارکتی با اداره زندان این شهرستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha