۸۰ هنرجو در هنرستان هنرهای زیبا قشم تحصیل می‌کنند

قشم - ایرنا - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: ۸۰ هنرجو در ۲ رشته نمایش و نقاشی در هنرستان دخترانه هنرهای زیبای قشم تحصیل می کنند.

صالحه ایرانمنش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: هنرستان دخترانه هنرهای زیبای قشم بستر مناسبی برای آموزش تخصصی هنر در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است و در آینده ای نزدیک شاهد درخشش هنرجویان آن در سطح بالای هنری کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۸۰ هنرجو در سه مقطع تحصیلی ۲ رشته «نقاشی» و «نمایش» در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند که تعداد آنان در رشته نقاشی ۲۸ نفر در پایه دهم، ۱۵ نفر در پایه یازدهم و ۱۸ نفر در پایه دوازدهم و در رشته نمایش یازده نفر در پایه یازدهم و هشت نفر در پایه دوازدهم است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم توضیح داد: در این هنرستان دروس تخصصی علم مناظر و مزایا، طراحی، هنرهای تجسمی، عکاسی، کارگاه رنگ، کارگاه نقاشی، مکاتب نقاشی، کارگاه چاپ دستی و حجم برای هنرجویان رشته نقاشی و تاریخ هنر جهان، مبانی طراحی صحنه، بازیگری و کارگردانی، کارگاه نمایش، خوانش نمایشنامه، تاریخ هنر ایران، ماسک و گریم و اصول و مبانی عروسکی تدریس می‌شود.

ایرانمنش اضافه کرد: هنرجویان این هنرستان پس از سه سال موفق به دریافت مدرک دیپلم رسمی رشته نمایش و رشته نقاشی شده و امکان ادامه تحصیل در سطوح بالاتر را دارند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه فرهنگ و هنر دچار تغییر و تحولات بنیادین شد و از مسیر ابتذال به مسیر صحیح و اسلامی هدایت شد، گفت: امروزه با ارایه دروس تخصصی و آموزش های حرفه ای به هنرجویان مشغول به تحصیل در هنرستان های هنرهای زیبا در سراسر کشور شاهد تولیدات فاخر هنر و فرهنگ اسلامی در سطح وسیع و جهان شمول در این حوزه هستیم.

هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیرپاترین مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده می شود و راهیابی به این واحدها، علاوه بر احراز شرایط عمومی، مستلزم موفقیت در آزمون ورودی است.

هدف از تاسیس این هنرستان ها، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه در سراسر کشور است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha