۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85297159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمادگی کامل شهرداری ملایر برای مقابله با آبگرفتگی معابر

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: با شروع بارش‌های پاییزه و بارش نزولات آسمانی، شهرداری برای انجام ماموریت‌های زمستانی، مقابله با حوادث ناشی از بارندگی‌ها و اقدام سریع در برابر حوادث غیرمترقبه، آمادگی لازم را دارد و هنوز گزارشی مبنی بر آبگرفتگی معابر اعلام نشده است.

«مجید فرجی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برای آمادگی شهرداری با بروز حوادث احتمالی و بارش‌های هفته جاری، تجهیزات و وسایل نقلیه جدید و سایر تجهیزات و ماشین‌آلات رونمایی و مورد آزمایش و تست نهایی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا پنج هزار گونی و ۲۵۰ تُن نمک خریداری و تجهیزاتی همچون ۱۷ دستگاه کف‌کش ۲ اینچی، چهار دستگاه موتور دیزلی چهار اینچ، یک دستگاه موتور برق ۲۲۰ وات، یک دستگاه لجن‌کش ۲ اینچ و ۱۲ دستگاه موتور آب‌کش ۲ اینچ، در اختیار شهرداری ملایر است.

شهردار ملایر ادامه داد: برای مقابله با سیلاب و برف نیز ماشین‌آلاتی همچون ۲ دستگاه گریدر، سه دستگاه تراکتور، ۲ دستگاه لودر، یک دستگاه بیل بکهو، چهار دستگاه نیسان روباز و ۱۶ دستگاه خاور روباز تجهیز و آماده شده است.

فرجی با اشاره به آغاز بارش‌ها از امروز صبح /دوشنبه/، از مردم درخواست کرد: در صورت بروز حوادث غیرمترقبه نهایت همکاری را با مجموعه شهرداری ملایر داشته باشند تا بتوانیم بهترین خدمات را به مردم و شهروندان ملایری ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری شهرداری از اواخر تابستان اقدام به برگزاری مانور آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه نزولات آسمانی می‌کند، افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای پرسنل خدمات شهری، کارشناسان، پیمانکاران و مدیران مرتبط با این حوزه در نظر گرفته شده و علاوه بر یادآوری و مرور فعالیت‌های مختلف، اطلاعات خود را در این حوزه به روز می‌کنند.

شهردار ملایر اظهار داشت: قبل از انجام مانور آمادگی تمام تجهیزات، ماشین‌آلات و وسایل مورد نیاز به صورت حضوری بررسی و نواقص آنها بر طرف می‌شود و از سالم بودن این امکانات مطمئن می‌شویم تا در شرایط بحرانی با مشکلی روبرو نشویم.

آمادگی کامل شهرداری ملایر برای مقابله با آبگرفتگی معابر

فرجی یادآور شد: طی سال‌های گذشته به خاطر حجم بالای نزولات آسمانی با مشکلات مختلفی از جمله دستگاه‌های پمپاژ آب روبرو بودیم که امسال برای جلوگیری از تکرار مشکلات گذشته، سه دستگاه موتور پمپاژ آب با ظرفیت ۱۲ اینچ برای آب‌کشی معابر خریداری شد که به طور همزمان ۱۲ اینچ آب پمپاژ می‌شود.

وی افزود: امسال علاوه بر امکانات سال گذشته چهار دستگاه تیغه برف‌روبی و ۲ دستگاه گریدر به ناوگان اضافه شد و یک دستگاه نمک‌پاش و تعداد ۳۰ دستگاه کامیون و کامیونت هم آماده انجام نمک‌پاشی در معابر و خیابان‌های سطح شهر است.

شهردار ملایر از شهروندان درخواست کرد: هنگام انجام عملیات نمک‌پاشی فاصله مناسب را با ماشین‌آلات رعایت کنند تا مانع خسارت به وسایل نقلیه به علت پرتاب ریزسنگ‌ها در حین نمک‌پاشی به وسایل نقلیه آنان شود.

فرجی همچنین به استقرار باکس‌های ماسه و شن در سطح شهر اشاره و بیان کرد: در این زمینه در ۴۰ نقطه از معابر سطح شهر باکس‌هایی با رنگ زرد مستقر شده که در این مخازن نمک و شن موجود است و به صورت ۲۴ ساعته بررسی و پر می‌شوند تا شهروندان در شرایط بحرانی پرسنل خدمات شهری را یاری و سرعت عمل آنان را بالا ببرند.

وی با اشاره به آغاز برگ‌ریزان پاییز، تاکید کرد: شهروندان برگ‌های ریخته شده در معابر را آتش نزنند و یا آشغال روی آن نریزند تا مجموعه خدمات شهری با جمع‌آوری این برگ‌ها و تحویل آن به گلخانه‌داران برای تهیه کودبرگ، بتوانند مانند سال گذشته مبلغ قابل توجهی را به حساب خزانه شهرداری واریز کنند تا در خدمات‌رسانی بهتر به مردم عملکرد خوبی ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha