۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85309305
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه خدمات شهرداری به ملایری ها الکترونیکی شد

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85309305
ارائه خدمات شهرداری به ملایری ها الکترونیکی شد

همدان- ایرنا- شهردار ملایر گفت: سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان به منظور ارائه خدمات غیرحضوری از طریق اینترنت تهیه و در دسترس قرار گرفت.

«مجید فرجی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان در بخش ارائه خدمات الکترونیکی است که به صورت غیرحضوری به شهروندان خدمات می‌دهد.

وی افزود: شهروندان می‌توانند جهت استفاده از این سامانه به سایت شهرداری به آدرس www.malayer.ir قسمت خدمات شهروندی مراجعه و آخرین اطلاعات مورد نیاز در خصوص ملک خود را دریافت کنند.

شهردار ملایر ادامه داد: در این سایت اطلاعاتی همچون سوابق املاک، میزان عوارض سالیانه، بدهی‌های معوقه املاک، پروژه‌ها و طرح‌هایی که بر ملک تأثیرگذار هستند، قابل دستیابی است و همچنین عوارض نوسازی و صنفی از طریق درگاه اینترنتی بدون حضور در شهرداری قابل پرداخت است.

فرجی با اشاره به فعالیت‌های اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ملایر، اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد مراجعات به شهرداری مربوط به پاسخ‌دهی استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی، بانک‌ها، ادارات و صدور مفاصا حساب است که با راه‌اندازی شهرداری الکترونیک، توانستیم خدمات این حوزه را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری ارائه دهیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در شهرداری ملایر و با راه‌اندازی سامانه شهرداری الکترونیک، پاسخ‌دهی به استعلامات نقل و انتقال دفاتر اسناد رسمی تنها از طریق دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد و دیگر نیاز به مراجعه حضوری شهروندان برای اخذ پاسخ استعلام به شهرداری نیست.

شهردار ملایر همچنین به همکاری شهرداری ملایر و کانون سردفتران و دفتریاران اشاره و بیان کرد: در اقدامی نوین و بی‌نظیر در کشور با ایجاد کارتابل سامانه شهرداری الکترونیک برای دفاتر اسناد رسمی، درخواست استعلام نقل و انتقال در سامانه مذکور توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت و پاسخ آن به صورت الکترونیکی قابل دریافت است.

فرجی گفت: طبق آمار و گزارش‌های اخذ شده از سامانه شهرداری الکترونیک، بخش اعظم مراجعات و درخواست‌های ثبت شده شهروندان مربوط به پاسخ استعلامات نقل و انتقال است که با الکترونیکی شدن این خدمت کاهش ۵۰ درصدی مراجعات به شهرداری را شاهد هستیم که این امر موجب کاهش تردد و صرفه‌جویی در وقت، هزینه شهروندان و نیز افزایش کیفیت خدمات در شهرداری شده است.

به گفته وی؛ دریافت الکترونیکی مفاصا حساب ادارات(آب و فاضلاب، برق، گاز و مخابرات) و بانک‌ها از طریق دفاتر پیشخوان دیگر اقدام اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری است که با راه‌اندازی شهرداری الکترونیک از طریق دفاتر پیشخوان، ایم استعلام‌ها برای تمامی املاک همچون مسکونی، تجاری و آپارتمان و غیر آپارتمان آماده شده که می‌توان جهت دریافت مفاصا حساب ادارات فوق بدون حضور در شهرداری از طریق نزدیکترین دفتر پیشخوان محل سکونت خود نسبت به دریافت مفاصا حساب اقدام و خدمات خود را از طریق این دفاتر دریافت و پیگیری کنند.

شهردار ملایر ادامه داد: با توجه به آموزش تمامی کاربران دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نیز تشکیل تیم پشتیبانی فنی سامانه شهرداری الکترونیک، از شهروندان ملایری درخواست می‌شود پاسخ استعلامات بانک، ادارات و صدور مفاصا حساب را از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت دریافت و پیگیری کنند.

ارائه خدمات به شهروندان ملایری الکترونیکی شد

فرجی یادآور شد: تمامی استعلام‌های الکترونیک شهرداری دارای شماره امضاء مجاز الکترونیکی و به صورت بارکد یونیک بوده که به صورت دائمی امکان دریافت و مشاهده اصل استعلام از طریق بخش تصدیق گواهی سامانه شهرداری الکترونیک ملایر امکان‌پذیر می‌شود.

وی درباره پرداخت‌های الکترونیکی و غیرحضوری عوارضات نوسازی و صنفی شهرداری به جای پرداخت با قبوض کاغذی و مراجعه حضوری شهروندان نیز گفت: شهرداری ملایر در راستای گسترش خدمات الکترونیکی و رفاه حال شهروندان اقدام به راه‌اندازی سامانه شهروند سپاری کرده است.

فرجی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند با داشتن کد نوسازی ملک خود و ورود به سایت شهرداری ملایر به نشانی www.malayer.ir قسمت خدمات شهروندی و انتخاب بدهی عوارض نوسازی یا صنفی، نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری همدان واقع شده و ملایر بعد از همدان دومین شهر بزرگ استان همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha