بیش از ۸۰ هزار نفر مجری انتخابات خراسان رضوی هستند

مشهد-ایرنا- معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی و رییس ستاد انتخابات استان گفت: ۸۲ هزار و ۳۳۵ نفر به عنوان مجری انتخابات پیش رو در خراسان رضوی فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا و به نقل از استانداری خراسان رضوی، سیدهادی طباطبایی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۳۴ فرماندار، ۴۳ معاون فرماندار، ۵۰ بخشدار مستقل، چهار هزارو ۷۷۲ شعبه، ۳۰ هزار اعضای شعبه، ۳۰۰ نفر در هیأت‌های بازرسی، ۱۶ هزار ناظر انتخابات، ۳۴ هیات بازرسی، ۱۰۲ نفر سر بازرس و پنج هزار نفر بازرس در انتخابات اسفندماه مشارکت خواهند کرد.

به گفته وی، ۱۵ هزار محافظ شعبه، پنج هزار راننده، پنج هزار نیروی خدماتی و هزار نیروی کارشناس اداری نیز در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه «جهاد تبیین» نیاز امروز و آینده است، بیان کرد: مدیران، به عنوان بازیکنان جبهه انتخابات باید پیگیر برگزاری سالم انتخابات باشند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی افزود: هر چند شرایط کرونا ‌و برخی مسائل اقتصادی در سالهای ۱۳۹۸ و ‌۱۴۰۰، موجب کاهش اندک میزان مشارکت شد ولی اکنون مردم شاهد تلاش دولت طی ۲ سال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر رعایت عدالت در استفاده از امکانات صدا ‌و سیما برای تمامی کاندیداها اظهار کرد: برای اولین بار، صدا و سیما برای هر حوزه انتخابی شرایط پخش رایگان تلویزیونی برای معرفی کاندیداها فراهم می‌کند تا این افراد بتوانند، خودشان را معرفی کنند.

طباطبایی با برشمردن شماری از پیشرفت‌های ایران در زمینه فناوری تسلیحاتی، موشکی، پزشکی و علمی گفت: راه حل غرب برای مقابله با پیشرفت نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی، تشدید تحریم‌ها و حمایت از اغتشاشات است ولی ایران با این میزان پیشرفت تکنولوژی و علمی نشان داد که سر تعظیم فرود نخواهد آورد و همچنان مقابل آمریکا و دیگر دولت‌های غربی خواهد ایستاد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: جریانات سیاسی و نظامی مختلفی منجر به پیروزی جبهه مقاومت ‌و خنثی شدن نقشه‌های شرورانه و پر هزینه دشمنان شده که نشان از قدرت جبهه مقاومت است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری عملیات اخیر غزه بعنوان شکست غیر قابل جبران از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: فلسطین روزگاری با سنگ مجبور به دفاع از خود بود، لیکن امروز موشک به سمت اسرائیل پرتاب می‌کند و این تحول بزرگی برای جبهه مقاومت به شمار می رود.

مشارکت حداکثری با ارتقای آگاهی مردم از خدمات میسر است

سرپرست معاونت استانداری ‌فرمانداری شهرستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: امروز در انتخابات نیازمند بسیج‌ کشور هستیم‌ و بایستی با جهاد تبیین و ارتقای سطح آگاهی مردم از اقدامات دولت، در راستای مشارکت حداکثری مردم حرکت کنیم.

مهدی دونده افزود: برای نیل به این هدف‌ تمامی دستگاهها در بخش تجهیزات، لجستیک و حوزه منابع انسانی باید همکاری‌ لازم ‌و کافی را در برگزاری مطلوب و افزایش مشارکت عمومی داشته باشند.

وی بیان داشت: رویه وحدت بخشی در شهرستان، توسط مدیران دستگاههای اجرایی پیگیری می‌شود زیرا مبنای کار ما خدمت به مردم است و تکریم ارباب رجوع و خدمت بی منت به مردم باید پیگیری شود.

به گفته وی، محور کار قانون است ولی باید در انجام کارها تسریع شود تا افزایش رضایتمندی‌ مردم را در پی‌ داشته باشد.

امام‌ جمعه نیشابور نیز در این جلسه ‌اظهار کرد: برای رای مردم احترام قایل هستیم و برای حفظ رای‌ مردم‌ شرایط سختی‌ را گذرانده ایم و اکنون یکبار دیگر می‌خواهیم‌ دموکراسی‌ واقعی‌ را نشان‌ دهیم.

حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی افزود: مجریان، ناظران‌ و مردم‌ باید به صحنه این کار عظیم بیایند تا پرچم عزت ایران‌ و دموکراسی ایران دیگر بار افراشته‌ شود.

وی با تاکید بر جمهوریت نظام و تعیین کننده دانستن رای مردم بیان کرد: ما ‌در آستانه انتخابات بزرگی هستیم و در نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی از روز اول‌ اعلام کردیم‌، رای مردم حرف اول را می زند.

امام جمعه نیشابور در ‌ادامه از سلطه طلبی، سلب آزادی و خود برتر بینی بعنوان اهداف غرب نام برد و گفت: غرب اگرچه دم از آزادی و دموکراسی می زند اما بدنبال سلطه طلبی و سلب آزادی از انسانهاست.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج کرسی سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha