۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85299145
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیلاب راه هفت روستای کلاله را بست

۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبر: 85299145
سیلاب راه هفت روستای کلاله را بست

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله گفت: راه ارتباطی هفت روستای «تمر قره قوزی، اُقچی کوچک و بزرگ، گچی سو بالا و پایین، یلی بدراق و قره ترناو» این شهرستان به دلیل سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه مسدود است.

فرهاد شیبک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارندگی از روز گذشته در کلاله شروع شد و به طور متوسط شاهد بارش بین ۳۰ تا ۳۸ میلی‌متر در نقاط مختلف شهرستان بودیم.

وی افزود: شدت بارندگی‌ها باعث بالا آمدن آب و مسدودی راه ارتباطی هفت روستای شهرستان شد و نیروهای راهداری به محض فروکش کردن آب اقدامات لازم را برای بازگشایی مسیرها انجام خواهند داد.

فرماندار کلاله ادامه داد: نیروهای راهداری و سایر دستگاه‌های خدمات رسان از شب گذشته تاکنون موفق به پاکسازی آب‌های جمع شده به همراه گل و لای در سطح برخی از معابر روستایی و شهری کلاله شدند و این عملیات همچنان ادامه دارد و خسارت به زمین‌های کشاورزی بر اثر آب گرفتگی در حال برآورد است.

شیبک افزود: فعالیت تعدادی از مدارس کلاله از جمله تربیت شهر فراغی و روستاهای تمرقره قوری شبانه روزی امام، شهید بدراق نژاد، حکیم نظامی تمر، روستای عزیز آباد مدرسه علامه طباطبایی، مدرسه خیام روستای قودنه و مدرسه ۱۳ آبان روستای قره‌یسر بر اثر آب گرفتگی و گل و لای مسیرهای منتهی به این مدارس امروز تعطیل است.

سیلاب راه هفت روستای کلاله را بست

وی گفت: همچنین سرعت وزش باد روز گذشته در کلاله به ۷۹ کیلومتر بر ساعت رسید که باعث شکسته شدن و افتادن درختان و پارگی سیم‌های فشار قوی و متوسط و قطعی یک تا هفت ساعته برق در حدود ۴۰ روستا و برخی نقاط شهر کلاله شد.

وی میزان خسارت توفان به شبکه برق کلاله را یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: همچنین سقف یک باب منزل و ۲ واحد دامداری و بوم گردی خسارت دید.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۲۰ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha