۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۲
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85291671
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب لوله‌کشی پنج‌هزار روستایی سیل‌زده کلاله وصل شد

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب کلاله گفت: آب آشامیدنی اهالی ۲ روستای «اجن‌یلی» و «قوجمز» این شهرستان با پنج هزار نفر جمعیت یک هفته پس از وقوع سیل و با کاهش مشکلات بهداشتی و کدورت چشمه آق‌سو، وصل شد.

ابوالفضل قنبری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بارندگی شدید و جریان یافتن سیلاب هفته گذشته باعث گل آلودی چشمه آق‌سو به‌عنوان تامین کننده آب اهالی این روستاها شد که با انجام اقدامات لایروبی و لجن برداری کدورت آب این چشمه کاهش یافت.

وی افزود: هم اینک مردم این ۲ روستا می‌توانند از آب جریان یافته در لوله‌ها برای مصارف غیرآشامیدنی استفاده کنند اما همچنان آبرسانی سیار و توزیع آب معدنی تا زمان رفع کامل کدورت آب و قابل استفاده شده آن برای آشامیدن ادامه دارد.

رییس اداره آب و فاضلاب کلاله گفت: اطلاع رسانی لازم در این رابطه با همراهی دهیاران و بلندگوی مساجد انجام شده و با تلاش همکاران به‌زودی مشکل آب آشامیدنی این نقاط به طور کامل برطرف می‌شود.

فرماندار کلاله هم بیان کرد: تاکنون ۱۰ هزار بطری آب معدنی میان اهالی این روستاها توزیع شده و همچنان توزیع روزانه تا زمان شفافیت کامل آب چشمه آق‌سو ادامه دارد.

فرهاد شیبک افزود: سیل اخیر بیش از هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت وارد کرد.

آب لوله‌کشی پنج‌هزار روستایی سیل‌زده کلاله وصل شد

به گزارش ایرنا، بارندگی و وقوع سیلاب ۱۶ آبان باعث بروز خسارات زیرساختی به مناطق شرقی استان از جمله شهرستان گالیکش، آزادشهر، کلاله و گنبدکاووس شد.

با فروکش کردن سیلاب در منطقه، کار پاکسازی آثار سیل با مدیریت بحران استانداری و به کارگیری نیروهای امدادرسان جمعیت هلال احمر، گروه‌های فنی راهداری، نیروهای محلی و بسیجی، دامپزشکان، نیروهای آب و فضلاب، اعزام کار شناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهادکشاورزی، آغاز شد.

سیل و طغیان رودخانه‌ها، عجین شده با نام گلستان است؛ از سیل مرداد سال ۱۳۸۰ که موجب کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شد و پر تلفات‌ترین سیل ایران لقب گرفت تا سیلاب دشت سال ۱۳۹۸ آق قلا و گمیشان با ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت و ۱۱ کشته، چهار ستون بدن گلستانی ها با هر بارش شدید باران لرزیده و وجود آن ها از دلهره و ترس لبریز می‌شود.

انجام اقدامات آبخیزداری و لایروبی رودخانه‌ها و نیز مقاوم سازی خانه‌های مسکونی در مناطق روستایی پس از سیل ۱۳۹۸ در گلستان و سرعت بخشیدن به این اقدامات در دولت سیزدهم از دلائل اصلی در کاهش خسارات بارش های سیل آسای در این استان است.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که نیمی از آنها در هفت شهرستان واقع در شرق آن سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha