سمنان اولین استان دارای فرکانس تلویزیونی برای انتخابات تا افزایش ثبت‌نام‌کنندگان

سمنان- ایرنا- انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اسفند امسال برگزار می‌شود و در مراحل برگزاری آن، سمنان اولین استان دارای فرکانس تلویزیونی اختصاصی در هر چهار حوزه انتخاباتی است و همچنین در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۵۶ درصد تعداد ثبت‌نام‌کنندگان نسبت به دوره گذشته افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تعداد ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کردند که این تعداد به ۲۵۲ نفر به مرحله ثبت نام‌نهایی رسیدند، از کل تعداد ثبت نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی ثبت شد.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

امروز همایش فرمانداران و بخشداران استان در استانداری سمنان با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان برگزار شد و مسوولان ارشد استان و فرمانداران شهرستانها گزارشی از آمارو فعالیتهای انتخاباتی در جای جای این استان ارایه کردند.

سمنان اولین استان دارای فرکانس تلویزیونی برای انتخابات تا افزایش ۵۶ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: سمنان اولین استان کشور است که فرکانس تلویزیونی اختصاصی را برای تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت کامل و برای هر چهار حوزه انتخابیه راه اندازی کرد.

احمد ریواده افزود: در استان سمنان با وحدت،‌ همدلی و هم افزایی در بحث اجرای انتخابات از دی ماه ۱۴۰۱ با دستور استاندار روند اجرایی انتخابات در دستور کار قرار گرفت و برگزاری انتخابات توسط استاندار سمنان‌ به عنوان یکی از اولویت های اصلی کاری در سال ۱۴۰۲ تعیین شد.

وی با بیان اینکه با تامین به موقع تجهیزات در حوزه هیات نظارت و همچنین فرمانداری ها، در بحث اجرای الکترونیکی انتخابات دغدغه ای وجود ندارد، ادامه داد: استان سمنان آماده برگزاری انتخابات سالم است و تمامی اقدامات‌ به خوبی انجام شد.

ریواده با بیان اینکه پوشش کامل در سطح شعب یکی از الزامات برگزاری تمام‌ الکترونیک است و با اقدامات صورت گرفته ۱۰۰ درصد شعب پیش بینی شده با پوشش اینترنت همراه است، اضافه کرد: ارتباط مستقیم فرمانداران در شبکه صدا و سیما استانی بر اساس زمانبندی مشخص، در نظر گرفته شده است و به مناسبت های‌ مختلف اطلاع رسانی انجام می شود.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان یادآور شد: برنامه «مسابقه صندلی سبز» ویژه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان با موضوع مسابقه در نظر گرفته شده است.

افزایش ۵۶ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات مجلس

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان هم گفت: نرخ مشارکت‌ مردم استان در بحث انتخابات دوره های گذشته ۷۱.۵ درصد بوده و از نرخ میانگین‌ کشوری بالاتر است.

حسین شجاعی افزود: در این دوره، استان سمنان در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۵۶ درصد افزایش ثبت نام کننده مواجه است که ۶۵ درصد با میانگین سنی زیر ۵۰ سال هستند.

سمنان اولین استان دارای فرکانس تلویزیونی برای انتخابات تا افزایش ۵۶ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان

وی با اشاره به اینکه ۱۹۸ نفر از ثبت نام کنندگان توسط هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند، ابراز کرد: برگزاری جلسات آسیب شناسی انتخابات در حوزه اجرایی و مشارکت از جمله اقداماتی است که توسط ستاد انتخابات استان در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل هیات های اندیشه ورز سیاسی در راستای افزایش مشارکت در بحث انتخابات سال جاری از دیگر اقدامات صورت‌گرفت، از پوشش اینترنتی کلیه شعب ثابت استان خبر داد و گفت که ۲ شهرستان گرمسار و دامغان به عنوان حوزه های پیشنهادی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک‌ معرفی شده است.

وضعیت چهار حوزه انتخابیه از بیان فرمانداران

فرماندار شهرستان سمنان نیز از برگزاری ۱۸ جلسه هیات اجرایی تشکیل و روند بررسی صلاحیت ها و جلسات آسیب شناسی در راستای احصاء مشکلات در این شهرستان خبر داد وگفت: کمیته‌ جوانان و رای اولی ها، کمیته پژوهش و برنامه ریزی و کمیته فرهنگی سه کمیته ای بود که علاوه بر کمیته های موجود در ستاد انتخابات شهرستان سمنان تشکیل شد.

محمد بهرامی یادآور شد: در بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، ۶۰ نفر تایید صلاحیت شدند، برای ۶ نفر عدم احراز ثبت شد و ۶ نفر صلاحیت آنها تایید نشد. ۸۴ درصد ثبت نام کنندگان نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شدند.

فرماندار سمنان اضافه کرد: در بحث انتخابات‌ مجلس خبرگان‌ رهبری نیز پنج نفر در استان ثبت‌ نام‌ کردند که‌ یک‌ نفر سابقه نمایندگی مجلس خبرگان‌ رهبری را دارد.

معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان ویژه شاهرود هم با بیان اینکه حوزه انتخابیه شاهرود و میامی دارای یک حوزه اصلی و سه حوزه فرعی است، گفت که برای انتخابات دوازدهمین‌ دوره‌ مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه ثبت نام تعداد ۶۶ نفر نهایی شد.

ابوطالب جلالی با اشاره به مشارکت ۵۲ درصدی مردم در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شاهرود و میامی، افزود: در بحث امنیت و سلامت انتخابات سال جاری تمام تلاش خود را در ستاد انتخابات شهرستان به کار خواهیم‌ گرفت.

سمنان اولین استان دارای فرکانس تلویزیونی برای انتخابات تا افزایش ۵۶ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان

فرماندار شهرستان گرمسار هم با بیان اینکه در بحث انتخابات دوازدهمین‌ دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان ۵۷ نفر ثبت نام کننده قطعی ثبت شد، گفت: از ثبت نام کنندگان نهایی، ۴۹‌نفر تایید صلاحیت شدند و هفت نفر نیز تایید صلاحیت نشدند.

رضا خانی ادامه داد: برگزاری جلسات ستاد انتخابات شهرستان، جلسات تعاملی با هیات نظارت، انتخابات‌ معتمدین، جلسات آسیب شناسی، تشکیل جلسه‌ پیشگیری از جرائم‌انتخاباتی و سایر موارد از جمله اقدامات صورت‌ گرفته است.

سمنان اولین استان دارای فرکانس تلویزیونی برای انتخابات تا افزایش ۵۶ درصدی ثبت‌نام‌کنندگان

فرماندار شهرستان دامغان هم با اشاره به تشکیل هیات اجرایی در روزهای اول موعد قانونی با دعوت از ۳۰‌ معتمد برگزار و هشت معتمد انتخاب شدند، گفت: ۹۷ شعبه اخذ رای برای حوزه انتخابیه دامغان برای انتخابات ۱۱ اسفند سال جاری در نظر گرفته شده است.

مهدی بندرآبادی خاطرنشان کرد: ۵۳ نفر ثبت نام کننده نهایی در انتخابات دوازدهمین‌ دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دامغان بودند که از این‌ تعداد ۴۰ نفر تایید شدند و برای ۶ نفر عدم‌ احراز ثبت شد و هفت نفر نیز تایید صلاحیت نشدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha