کشف ۲۰۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان؛ ماده مخدر «شیشه» به مقصد نرسید

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف ۲۰۷ هزار لیتر سوخت قاچاق طی چندین عملیات در استان خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز شنبه در این خصوص افزود: ماموران انتظامی شهرستان‌های بندرخمیر و بندرعباس در ۴۸ ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری، سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت و همچنین در اجرای یک عملیات پلیسی در یکی از روستاهای شهرستان بندرعباس یک مخزن دپوی سوخت را در یک چهار دیواری که توسط قاچاقچیان مورد استفاده قرار می‌گرفت، توقیف کردند.

وی بیان کرد: ماموران در بازرسی دقیق از خودروهای توقیفی و محل دپوی سوخت و جمع آوری سوخت‌های قاچاق در جاده‌های استان در مجموع ۱۶۰هزار لیتر گازوئیل و بنزین قاچاق کشف و در این رابطه هشت متهم را دستگیر ‌ کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان ارزش محموله‌های کشف شده را ۵۵ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: سوخت‌های کشف شده به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان‌های یادشده تحویل و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار جاویدان همچنین از توقیف ۲ دستگاه تانکر کشنده با ۴۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق طی ۲ عملیات دیگر خبر داد و گفت: ماموران پلیس پاسگاه ساحلی حسنلنگی بندرعباس با همکاری ماموران ایستگاه بازرسی شهید چغازردی میناب با رصد تحرکات قاچاقچیان ۲ تانکر کشنده حامل سوخت قاچاق را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری محور بندرعباس به میناب طی این عملیات‌ها، ۲ دستگاه کامیون تانکر حامل سوخت قاچاق را توقیف و در بازرسی از آن‌ها ۴۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که در این رابطه ۲ متهم دستگیر شدند، ارزش سوخت‌های قاچاق کشف شده را ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

دستبند پلیس بر دستان سارقان به عنف موتورسیکلت در بندرعباس

فرمانده انتظامی بندرعباس نیز گفت: با تلاش ضربتی ماموران انتظامی بندرعباس ۲ نفر سارق به عنف موتورسیکلت در یکی از محلات این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ عباس علی یاری در تشریح این خبر افزود: درپی وقوع سرقت به عنف موتورسیکلت در سطح شهر بندرعباس و متواری شدن سارقان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان با تشکیل چند اکیپ باتجربه به محل‌های احتمالی وقوع سرقت عزیمت و با گشت زنی‌های پنهان و آشکار هدفمند و با اقدامات فنی و اطلاعاتی ۲ نفر سارقان بعنف موتورسیکلت شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ علی یاری اظهار داشت: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه کشف و سارقان دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

کشف نیم تن گردوی قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامی بندرعباس از کشف نیم تن گردوی قاچاق در ایست و بازرسی "شهید میرزایی" در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی یاری گفت: ماموران ایست و بازرسی "شهید میرزایی" حین کنترل خودروهای لاین خروجی بندرعباس به حاجی آباد به یکدستگاه اتوبوس مشکوک و جهت بررسی بیشتر با رعایت کامل حقوق شهروندی خودرو به محوطه ایست بازرسی هدایت گردید.

وی اضافه کرد: ماموران پس از بررسی و بازرسی دقیق از درون اتوبوس ۱۰ گونی گردوی خارجی به مقدار ۵۰۰ کیلوگرم کشف و ضبط و ومتهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد .

به گفته فرماندهی انتظامی بندرعباس ارزش تقریبی کالاهای قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است .

سرهنگ علی یاری با اشاره به اینکه قاچاق از عوامل ناامنی اقتصادی است، تصریح کرد: تلاش برای مبارزه با قاچاقچیان کالا در دستور کار ماموران انتظامی استان است و با عوامل قاچاق به شدت و برابر قانون برخورد خواهد ش

کشف یک کیلوگرم مواد مخدر شیشه از یک زن و شوهر در بستک

سرپرست فرماندهی انتظامی بستک نیز گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان در بازرسی بدنی از سرنشین یک دستگاه خودرو سواری یک کیلوگرم مواد مخدر صنعتی شیشه کشف و ضبط شد.

سرهنگ عبدالرحیم دهقان افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مستقر در ایستگاه بازرسی موقت پاسگاه مهران شهرستان بستک روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری مسیر لنگه -بستک به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شده ودستور توقف دادند.

وی ادامه داد: ماموران جهت بررسی خودرو را متوقف ودر برسی اولیه و با توجه به اظهارات ضدو نقیض راننده وسرنشین خودرو که زن وشوهر بودند ظن مامورین بیشتر شده و خودرو را جهت بازرسی به داخل پاسگاه هدایت کردند.

این مقام انتظامی یادآورشد: با همکاری یکی از ماموران خانم پلیس مستقر در محل در بازرسی بدنی از خانم سرنشین خودرو یک کیلوگرم شیشه کریستالی که به صورت ماهرانه به دور شکم خود جاساز کرده بود، کشف وضبط شد .

وی خاطرنشان کرد: دراین رابطه ۲ متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

قاچاق ۵۵ راس گوسفند قاچاق در بندرلنگه

فرمانده انتظامی بندرلنگه از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودرو حامل ۵۵ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد امین نوروزی در تشریح این خبر افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بندرلنگه روز گذشته حین گشت زنی در روستای حمیران به یک دستگاه کامیون ولوو مشکوک شده و دستور توقف دادند .

وی بیان کرد: ماموران برای بررسی، خودرو را متوقف ودر بازرسی از آن تعداد ۵۵ راس گوسفند قاچاق کشف و ضبط کردند.

این مسئول انتظامی ارزش احشام قاچاق کشف شده در این عملیات را ۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این رابطه یک متهم عامل قاچاق احشام دستگیر و با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات شهرستان معرفی شد.

د.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha