کشف خودروی ۱۰۰ میلیارد ریالی درهرمزگان؛ جرثقیل قاچاق توقیف شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی بندرعباس یک دستگاه خودرو بی ام و قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال شناسایی و کشف شد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه در تشریح این خبر افزود: ماموران انتظامی پاسگاه شمیل از توابع بندرعباس روز گذشته حین گشت زنی در حوزه استحفاظی واقع در پشت نیروگاه به یک دستگاه خودرو بی ام و مشکی مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی بیان کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز طولانی، راننده عرصه را برخود تنگ دید و با رها کردن خودرو از محل متواری شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه دستگیری راننده در دست پیگیری است، اظهار کرد: پس از استعلام سامانه از پلاک‌های خودرو مشخص شد، پلاک نصب شده بر روی خودرو مربوط به یک دستگاه دیگر بوده و این خودرو توقیفی قاچاق است.

ایستگاه بازرسی لاور چهو پارسیان، توقفگاه جرثقیل ۳۰ میلیارد ریالی قاچاق

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از کشف یک دستگاه جرثقیل سنگین قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان پارسیان خبر داد.

سردار جاویدان بیان کرد: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی لاورچهو شهرستان پارسیان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل خودروهای عبوری محور پارسیان به لنگه به یک دستگاه کامیون کشنده حامل جرثقیل مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران خودرو را متوقف کرده و در بررسی مدارک مشخص شد یک دستگاه جرثقیل سنگین ۲۰ تنی بدون هرگونه مجوز گمرکی و قانونی است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق کشف شده، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شد.

یک هزار و ۶۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق در توقیف پلیس جاسک

فرمانده انتظامی جاسک گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از یک دستگاه خودرو یکهزارو ۶۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمد حبیبی ادامه داد: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی جاسک کهنه این شهرستان روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: ماموران خودرو را برای بررسی متوقف و در بازرسی از آن تعداد یکهزار و ۶۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی جاسک، ارزش این محموله قاچاق کشف شده را بنا به نظر کارشناسان اقتصادی پنج میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامی بندرعباس از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق دریکی از مناطق روستایی (ایسین) این شهرستان خبرداد.

سرهنگ عباس علی یاری در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: این طرح ضربتی که با مشارکت و همکاری میدانی یگان امداد و پاسگاه‌های ایسین، تازیان، خونسرخ، گنو و پاسگاه مرکزی اجرا شد، ۱۳ دستگاه خودرو سواری فعال در قاچاق سوخت و یک دستگاه کامیون حامل سوخت قاچاق شناسایی و توقیف شدند.

این مسوول انتظامی اظهار کرد: در این رابطه تعداد ۱۷۰ عدد بشکه ۲۲۰ لیتری و مخازن پلاستیکی آغشته به گازوئیل جمع‌آوری و ۲۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی بندرعباس با اشاره به دستگیری ۱۶ نفر از عاملان قاچاق سوخت در این طرح، ارزش مالی سوخت‌های قاچاق کشف شده در این عملیات را بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

سرهنگ علی یاری با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در مناطق مختلف این شهرستان، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه انباشت و یا قاچاق کالا، سوخت و موادمخدر مراتب را از طریق سامانه تلفنی مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به پاکسازی محل و شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha