مجلس سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مقوله مهارت آموزی دارد

سنندج-ایرنا نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مقوله مهارت آموزی دارد، گفت: جامعه امروز ما نیازمند مهارت آموزی، تحول و کار جهادی است.

به گزارش ایرنا،  شیوا قاسمی‌پور روز چهارشنبه در دیدار سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان اظهار داشت: با تلاش و همراهی همه مجموعه‌ها و براساس ظرفیت‌های شهرستان‌ها در حوزه اشتغال‌زایی باید به سمت مهارت‌محورکردن مشاغل حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال برای افراد تحصیلکرده و دارای مدرک دانشگاهی که در حال حاضر بیکار هستند هرچند کار مشکل و سختی است ولی باید در دستور کار همه مسوولان باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تحصیلکرده‌های دانشگاهی ما همزمان با تحصیل، مهارت هم کسب کنند بی شک بعد از فارغ التحصیلی شاهد تعداد زیادی از بیکاران دارای مدرک بالای دانشگاهی نخواهیم بود.

قاسمی پور با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه توسعه مهارت‌های حرفه‌ای نقش مهمی دارد، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ به ویژه در تبصره ماده ۱۸ نگاهی ویژه به حوزه مهارت‌آموزی شده است.

وی بر تبدیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۲ گولان شهرستان مریوان به یک مرکز بین‌المللی به دلیل ظرفیت‌های موجود در این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: این مهم می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای حضور مربیان حرفه‌ای و توانمند استان در اقلیم کردستان عراق و همچنین جذب کارآموز خارجی برای این مرکز باشد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان هم اظهار داشت: همراهی نمایندگان مجلس و همچنین مدیران با برنامه‌های مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان می تواند موجب ایجاد تحول در ارائه آموزش های مهارتی شود.

فردین وکیلی با اشاره به اینکه توانمندسازی ساکنان مناطق مرزی کاری فرابخشی و فرادستگاهی است، اضافه کرد: آمادگی داریم در هر روستا یک آموزش که به برند آن روستا هم تبدیل شود را به علاقه مندان ارائه دهیم.

وی گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید براساس ظرفیت هر شهرستان ارائه شود و با توجه به اینکه مریوان شهرستان مرزی است در ارائه این آموزش‌ها در کنار ظرفیت‌های داخل شهرستان باید مرز را نیز در نظر بگیریم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بیان اینکه کارگاه‌های که بالای ۲۰ نفر نیروی کار دارد می‌توانند براساس قانون مجوز مراکز جوارکارگاهی را اخذ کنند، اظهار داشت: این کار می‌تواند در کنار پرورش نیروی کار توانمند در ارتقای نیروی کار فعلی این کارگاه‌ها نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha