رژیم صهیونیستی در جنگ روایت‌ها شکست سختی خورده است

زاهدان- ایرنا- کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: رژیم صهیونیستی در جنگ روایت‌ها این گونه که دارد جلوه داده می‌شود شکست سختی را خورده حضور مردم در تظاهرات پایتخت‌های کشورهای اروپایی با وجود تمام محدودیت‌ها، گواه این موضوع می‌تواند باشد.

مجتبی شجاعی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه رژیم جعلی اسرائیل باتکیه‌بر ایدئولوژی نژادپرستی صهیونیستی خود شکل‌گرفته است، افزود: این موضوع را می‌توانیم در برخورد صهیونیست‌ها با اعراب و مردم فلسطین در سال‌های گذشته مشاهده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از رسانه‌های جهان به‌مثابه بازوی مؤثر پروپاگاندای رژیم صهیونیستی دارند عمل می‌کنند، بیان کرد: بسیاری از مالکان و بنیان‌گذاران فضای مجازی صهیونیست هستند و ارتباط تنگاتنگی با یهودیان دارند و ما می‌توانیم از جمله این بسترها به فیس‌بوک و گوگل و اینستاگرام اشاره کنیم، اسرائیلی‌ها سعی می‌کنند از این ابزارها به‌عنوان ابزارهای کنترل و مدیریت افکار عمومی دنیا استفاده کنند.

کارشناس مسائل سیاسی از در خدمت بودن رسانه‌ها در جهت کسب مشروعیت رژیم صهیونیستی گفت و بیان کرد: متأسفانه یکی از مأموریت‌های این رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر کسب مشروعیت برای جنایت‌های صهیونیست‌ها، نامشروع جلوه‌دادن حق طبیعی ملت فلسطین و سایر ملت‌های آزاده است. همچنین تبلیغات نژادپرستانه علیه فلسطینی‌ها و تبلیغات گسترده‌ای را در جهت ترویج تفکرات صهیونیستی انجام دهند.

وی به عملیات طوفان الاقصی اشاره و اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) توسط گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، هیمنه پوشالی اسرائیلی‌ها و ارتش رژیم صهیونیستی را در هم شکست تا جایی که حتی سازمان‌های اطلاعاتی آنها از جمله موساد هم نتوانستند از انجام چنین عملیاتی پیشگیری و پیش‌بینی کنند.

شجاعی افزود: این غافلگیری برای اسرائیلی‌ها هم بی‌سابقه بود و هم ضربه بزرگ اطلاعاتی و نظامی را از ابتدای موجودیت نامشروع این رژیم تا به امروز رقم زد.

وی با تأکید بر اینکه طوفان الاقصی علاوه بر یک عملیات در فضای حقیقی و در میدان در فضای مجازی هم طوفان به پا کرد، تصریح کرد: متأسفانه با گذشت روزهایی که از جنگ غزه می‌گذرد، رژیم صهیونیستی تمام اصول و بندهای کنوانسیون ژنو مبنی بر حمایت از غیرنظامی‌ها در زمان جنگ، عدم حمله به مدارس و بیمارستان‌ها و عبادتگاه‌ها و مناطق مسکونی را نقض کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: این رژیم مظلوم‌نمایی و تبلیغات گسترده‌ای را در جهت مشروع جلوه‌دادن اقدامات وحشیانه‌ای که دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و به‌زعم خودشان اقدامات تلافی‌جویانه زیادی را در قتل‌عام و جنایت‌های ضدبشری که دارند انجام می‌دهند، اقدام و احساسات بشری را در اقصی‌نقاط دنیا جریحه‌دار کرده است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها نمایش ریاکارانه‌ای را دنبال می‌کنند، گفت: این نوع اعمال فقط از طریق صهیونیست‌ها و حامیان آنها بر می‌آید. رژیم صهیونیستی بر خلاف گذشته که سعی می‌کرد آمار واقعی تلفات خودش را که کم هم نبود مخفی کند، این بار بر خلاف سال‌های گذشته برای این که حمایت و ترحم جهانی را به سمت خودش متوجه کند به‌صورت پیوسته دارد آمار و اخبار تلفاتش را منتشر می‌کند.

شجاعی بیان کرد: صهیونیست‌ها با ظرافت خاصی به دنبال این هستند که توجه و چراغ‌سبز افکار عمومی و حتی دولت‌های اروپایی را با تکنیک‌های مختلفی جلب کنند تا مجوز لازم را برای جنایت‌های خودشان بگیرند و زمان بخرند تا آسیب بیشتری به غزه برسانند و زیرساخت‌ها و همین‌طور مردم غزه را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی دنیا همراه رژیم صهیونیستی نیست، گفت: رژیم صهیونیستی با همه تلاش‌هایی که برای همراه‌کردن افکار عمومی دنیا کرده و به نتیجه دلخواه نرسیده، این روزها به انتشار اخبار دروغین مانند سربریدن کودکان اسرائیلی روی آورده است.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در این روایت‌سازی جریان سیاسی و رسانه‌ای غرب به رژیم صهیونیستی دارد کمک می‌کند، اظهار کرد: بیشتر سران بلندپایه کشورهای غربی مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان برای ابراز همدردی و هم‌بستگی و همراهی با صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی سفر کردند.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه صهیونیست‌ها با تمام قوای رسانه‌ای خودشان دارند سعی می‌کنند حماس را یک داعش دیگر معرفی کنند؛ اما در افکار عمومی دنیا نتوانستند با تبلیغات حقیقت را مخفی کنند، رژیم اسرائیل در جنگ روایت‌ها این گونه که دارد جلوه داده می‌شود شکست سختی را خورده است حضور مردم در تظاهرات پایتخت‌های کشورهای اروپایی با وجود تمام محدودیت‌ها، گواه این موضوع می‌تواند باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha