۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85306743
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:رفاه طلبی آفت مهاجران و انصار بعد از وفات پیامبر(ص)  بود

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:مهاجران و انصار که بسیجیان واقعی در صدر اسلام بودند، بعد از وفات پیامبر اعظم(ص) دچار آفت رفاه زدگی شدند و همین بیماری زمینه بی تفاوتی نسبت به حقانیت حضرت علی(ع) را در آنها ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان افزود: خداوند در آیه ۷۴ سوره انفال می فرماید«وَالَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَٰئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ» یعنی و آنان که ایمان آوردند و هجرت گزیدند و در راه خدا کوشش و جانفشانی کردند و هم آنان که (مهاجران را با فداکاری) منزل دادند و یاری کردند آنها به حقیقت اهل ایمانند و هم آمرزش خدا و روزی نیکوی بهشتی مخصوص آنهاست.

وی افزود: مهاجران و انصار به پیامبر اسلام (ص) ایمان آوردند و از مکه هجرت کردند و اموال خود را رها کرده و در طول ۱۰ سال حضور پیامبر(ص) در مدینه ۸۳ جنگ را بسیجی وار در کنار ایشان ایستاده و جنگیدند و مردم مدینه هم اموال خود را با مهاجران تقسیم کردند.

وی اظهار کرد:قرآن کریم در خصوص مهاجران و انصار تعبیر مومنان واقعی را دارد،همین افراد که قرآن اینگونه آنها را ستوده اما در روز رحلت پیامبر(ص) هیچ کدام از حقانیت حضرت علی(ع) دفاع نکرده و حضرت زهرا(س) را تنها گذاشتند و این آسیب بسیجی در آن دوران است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: آسیب شناسی بسیج در آیه ۷۴ سوره انفال بیان شده،افرادی که در ۸۳ جنگ در کنار پیامبر اکرم(ص) ایستاده و شهید و زخمی دادند اما در روز رحلت پیامبر(ص) و به تعبیر امام صادق(ع) همه آنها مرتد شدند.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: علامه مجلسی در جلد ۲۹ بحار این عبارت را به نقل از حضرت زهرا(س) آورده، آن حضرت خطاب به مهاجر و انصار فرمودند شما اخلاد به زمین پیدا کرده اید و آیت الله علامه طباطبایی اخلاد به زمین را افتادن به دنبال رفاه دنیوی معنی کرده اند.

وی گفت:آفت بسیجیان صدر اسلام و بعد از وفات پیامبر(ص) رفاه طلبی آنها بود و همین رفاه طلبی بسیجیان آن زمان را زمین گیر کرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha