نیروی دریایی امروز در دریاها حضوری مقتدرانه دارد

رشت - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه درگیلان گفت: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی در حراست از آب‌های دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز قدرتمندتر از همه همیشه است و حضوری مقتدرانه در دریاها دارد.

آیت‌الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در دیدار با فرمانده ناوگان دریایی شمال به همراه تعدادی از فرماندهان یگان نداجا مستقر در گیلان به‌مناسبت روز نیروی دریایی عنوان کرد: امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی نسبت به گذشته خود و نیروی دریایی سایر کشورها بسیار متفاوت‌تر و از نظر توان و دانش توسعه یافته تر شده است.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان جزو نخستین کشورها در برخورداری از بزرگترین سازه دریایی و عبور از دریاها بوده‌اند، گفت: ایران در طول تاریخ میدان‌دار دریاها بوده است ضمن آنکه میدان‌داری نیروی دریایی جمهوری اسلامی به‌لحاظ داشتن زیردریایی‌ها، فناوری‌ها و راهبردهای جدید در ساحل مکران قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست.

آیت‌الله فلاحتی، ایمان دریانوردانِ امروز را بزرگترین خصیصه نیروی دریایی جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر نیروهای دریایی جهان دانست و افزود: نسل جدید هرگز حاضر نیست حتی یک وجب از آبراه‌های دریایی خود را به دشمن بسپارد و مقابل دشمنانِ دریا با اقتدار ایستادگی خواهد کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به عملیات دریایی یمن در مبارزه با صهیونیست‌ها و توقیف کشتی تجاری این رژیم جعلی عنوان کرد: این عملیات قهرمانان یمن با پشتیبانی قدرت بازدارندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی رخ داد.

وی با ابراز اینکه بهره‌برداری ما ایرانیان از آبراهه‌های جهان نسبت به سایر کشورها کمتر است، تصریح کرد: رهبر معظم‌ انقلاب در سخنان خود مباحثی همچون فناوری و اقتصاد دریامحور را مورد تاکید قرار دادند لذا باید بهره‌برداری همه‌جانبه از دریا را افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی بیش از ۹۰ درصد تجارت جهانی خود را از طریق دریا انجام می‌دهد، گفت: امروز اقتصاد کشورهای دنیا براساس دریامحوری است از طرفی با شکل‌گیری خط‌آهن رشت - انزلی و استفاده از ظرفیت کشتی‌های "رو- رو" بخش عظیمی از اقتصاد جهانی از اروپای شرقی و آسیای میانه به سمت جنوب شرقی آسیا و شبه قاره جابه‌جا خواهد شد و باید از این ظرفیت استفاده شود.

آیت‌الله فلاحتی "دریا" را شکل‌دهنده بخش عظیمی از اقتصاد ملت‌ها دانست و بیان کرد: اخیراً نشست‌های فراوانی بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی سپاه با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و غرب آسیا با توجه به اقتصاد دریامحور برگزار شده که جای امیدواری است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه جمهوری اسلامی در دریای شمال نیز توانایی بهره‌برداری از ذخایر دریا را دارد، عنوان کرد: ناو دیلمان اقتدار جدیدی در عرصه دریای شمال محسوب می‌شود و برای روس‌ها مایه شگفتی است.

وی با اشاره به ضرورت بومی‌سازی تجهیزات و به‌کارگیری توانایی جوانان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی امروز از قدرت زیادی برخوردار است قدرتی با بازدارندگی بالا که دشمنان از آن می هراسند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر ضرورت تقویت باورهای دینی دریانوردان عنوان کرد: دریانوردان مجاهد رفتند تا ایمان حفظ شود و آنچه موجب شده جوانی امروز در ساخت ناو دیلمان نقش‌آفرینی کند، جز قدرت ایمان نبوده است.

وی ادامه داد: بعضی افراد که صاحب ذوق و اراده و توان علمی و غیره بودند اما وطن را ترک کردند از این ایمان برخوردار نبودند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اهمیت توجه به فناوری‌های جدید و بهره‌گیری از نیروی فکور و قوی موجود در نیروی دریایی تصریح کرد: ما در آینده باید از دریاهای ۳ گانه، برای ملت بهره‌برداری همه‌جانبه داشته باشیم و این امر با توجه به فناوری‌های جدید محقق می‌شود و فراموش نکنیم که دریا می‌تواند برای ملت ما منشأ فرصت‌های اقتصادی بسیار باشد.

امام جمعه رشت خطاب به فرماندهان نداجا گفت: این مرکز یک دانشگاه پرورش انسان های توانمند است و لذا سربازانی که برای خدمت در این مرکز حضور دارند مورد توجه اساسی باشند و بدانید نگاه و برخورد و تعامل‌تان می‌تواند سرباز را تربیت کند و اگر سرباز را دلداده کردید؛ موفق بوده‌اید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha