۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85355848
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارسال ۳۳۸ اثر به ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مسئول بسیج رسانه خراسان جنوبی گفت: ۷۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای در ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شرکت کردند و در مجموع ۳۳۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سجاد رضایی روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی افزود: جشنواره ابوذر به نماد کشوری تبدیل شده لذا خبرنگاران در این بمباران وحشیانه رسانه‌ای دشمن که قصد دارد اذهان مردم را تحت سیطره قرار دهد، مانند ابوذر نمی‌گذارند علی زمانه تنها بماند.

وی عنوان کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه آمادگی دارند در راه اهداف جمهوری اسلامی و مطالبات مقام معظرم رهبری در عرصه رسانه جان‌فدایی کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به مقر موساد در اربیل و محل تجمع تروریست‌ها در سوریه تنها گوشه کوچکی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در عرصه فضای مجازی هم موشک‌های وحدت و ایمان ما کمک خواهد کرد که حضور حداکثری مردم در همه عرصه‌های نقش‌آفرین از جمله انتخابات رقم بخورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: برای بهبود شرایط جامعه نیازمند مدیریت و برنامه ریزی رسانه‌ای مبتنی بر دین و اخلاق هستیم.

علی فرخنده مهمترین تهدید علیه یک کشور را تهدید فرهنگی عنوان کرد و افزود: در این عرصه مهمترین سلاح راهبردی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، سلاح رسانه است و رسانه یک اصطلاح عام بوده که زیرشاخه‌های متعددی را در بردارد.

وی با اشاره به اهمیت سواد رسانه گفت: سواد رسانه یک اصطلاح عام است و مهمترین بخش، حوزه اطلاعاتی سواد رسانه است زیرا اگر حوزه اطلاعات دقیق باشد می‌توانیم در انتقال و انعکاس مفاهیم دقت نظر داشته باشیم پس ابتدا باید تهدید را بشناسیم و بر حوزه بیانیه گام دوم انقلاب مسلط شویم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بر اولویت بندی، تعیین راهبرد و ساختارسازی برای حرکت در این عرصه تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری بر حوزه آفندی رسانه تاکید دارند و این به معنای نفی پدافندی عمل کردن نیست، گاهی نیروی خودی در خط مقدم کم آورده است و اینجا باید رسانه‌ها به کمکش بیایند.

وی با اشاره به اینکه تربیت درون از نظر قرآن کریم اولویت دارد گفت: اگر در مدیریت و برنامه ریزی رسانه‌ای، دین و اخلاق و فضیلت حاکم باشد قطعا وضعیت بهتری خواهیم داشت و وضع جامعه هم بهتر خواهد شد.

فرخنده عنوان کرد: دشمن همه ظرفیت‌های خود را پای کار آورده تا مشارکت حداقلی در انتخابات رقم بخورد و امنیت آن به خطر بیفتد اما رسانه‌ها وطیفه دارند به بحث انتخابات بپردازند تا مشارکت حداکثری رقم بخورد و فضای رقابتی در جامعه فراهم شده است.

در این آیین با حضور حاج حسین یکتا، جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از مسئولان و اهالی رسانه، برگزیدگان ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی معرفی و تجلیل شدند.

فاطمه زهرا قاسمی از پایگاه خبری نسیم خاوران با اثر "تداوم رسالت زینبی در موزه خانگی شهید رئوفی فرد" رتبه اول مصاحبه، عاطفه جهانبانی از خبرگزاری بسیج با "فرزندآوری؛ ترسیم لحظات شیرین زندگی است" رتبه دوم مصاحبه و سمیه محمدی از خبرگزاری شبستان با عنوان "از مادر نمونه تا مشمول دعای رهبر شدن" رتبه سوم مصاحبه را کسب کرد.

همچنین در بخش گزارش خبری، حکیمه مصطفایی از ایرنا خراسان جنوبی با گزارش "گره‌گشایی از طرح‌های زیرساختی خراسان جنوبی در ۲ سال" رتبه اول، صدیقه مرتضایی از پایگاه خبری تحلیلی خاورستان با "مسجد امام هادی (ع) از همدلی تا مشکل‌گشایی" رتبه دوم و رقیه رحمتی‌راد از پایگاه خبری ۷۲۴ پرس با "اما و اگرهای مشوق‌های قانون جوانی جمعیت در خراسان جنوبی" رتبه سوم را به دست آورد.

در بخش یادداشت و سرمقاله نیز زهرا بهروزی‌فر و سید حسین هرم‌پور از روزنامه آوای خراسان جنوبی به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند و مهدی چاپاری از خبرگزاری فارس رتبه سوم را کسب کرد.

همچنین در بخش تیتر، هاجر فرخ‌نژاد از خبرگزاری فارس با عنوان «یهود صهیونیسم از منظر قرآن» رتبه اول، رقیه محمدی از ایرنا خراسان جنوبی با عنوان «نَقل و نُقل خراسان جنوبی‌ها در شو چله» رتبه دوم و نرگس حمیدی از روزنامه امروز خراسان جنوبی رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش عکس و پوستر نیز حسین توحیدی‌فرد از خبرگزاری فارس رتبه اول را از آن خود کرد و در این بخش هیچ اثری حایز رتبه دوم و سوم نشد.

همچنین در بخش کلیپ و گزارش ویدئویی، محبوبه سادات فاطمی از خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی رتبه اول، عبدالله مولوی حقیقی از سیمای خاوران رتبه دوم و علیرضا محمدخویی از متنا رتبه سوم را کسب کرد. در بخش پادکست و گزارش رادیویی نیز تکتم اعتبار، فاطمه برهانی و منصوره عسکری از صدای خاوران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

محورهای اصلی ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر شامل مهار تورم و رشد تولید، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، کتاب، کتابخانه، تعالی فرهنگی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، امید و نشاط‌ آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی همچنین مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

در این آیین پوستر جشنواره ملی معروف هم رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha