۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۷
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85309719
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث ناشی از کار در لرستان ۲۷ درصد کاهش یافت

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۷
کد خبر: 85309719
حوادث ناشی از کار در لرستان ۲۷ درصد کاهش یافت

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از کاهش ۲۷ درصدی حوادث ناشی از کار از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، سید فرهاد ناصری نیا گفت: این اداره کل با ۲۱ بازرس کار در سطح استان با بازرسی های مستمر به مشکلات جامعه کارگری رسیدگی می کند و در هشت ماه گذشته بیش از پنج هزار مورد بازرسی را از کارگاه های اقتصادی انجام داده است.

وی افزود: تلاش بر این است تا با رسیدگی به موقع، حوادث ناشی از کار کاهش یابد و مشکلات جامعه کارگری، دغدغه‌ها ی این قشر رفع شود.

ناصری نیا با بیان اینکه پیشگیری و کاهش حوادث ناشی از کار با رعایت اصول ایمنی توسط کارگر و کارفرما منجر می شود، تصریح کرد: در راستای صیانت و حفظ نیروی انسانی، اجرای برنامه هایی به منظور ایمنی و حفاظت از کارگران از اولویت و اهمیت زیادی قرار دارد زیرا حوادث ناشی از کار به هر شکل برای کارگر، کارفرما و جامعه زیان‌های اقتصادی بسیاری در بر دارد.

وی با اشاره به هزینه‌های درمانی، خسارت ناشی از توقف کار به دلیل حادثه و خسارات پرداختی در صورت از کارافتادگی کارگر گفت: بازرسان کار در بازدید از واحدهای اقتصادی به صورت موردی و ادواری با نظارت‌های پیوسته و مستمر به کارگران و کارفرمایان در خصوص رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار هشدارهای لازم را می‌دهند و تلاش می کنند تا از حوادث احتمالی پیشگیری و آنها را کاهش دهند.

ناصری نیا نقش برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ایمنی و بهداشت کار را در کاهش حوادث ناشی از کار تاثیر گذار دانست و افزود: طی هشت ماه گذشته سال جاری بیش از ۵۲۰۰ نفرساعت برنامه آموزشی برای کارفرمایان و کارگران برگزار شده‌ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین حوادث ناشی از کار را مربوط به کارگاه های ساختمانی عنوان کرد و گفت: تفاهمنامه‌هایی با نظام مهندسی و شهرداری‌های لرستان در رابطه با کارگاه‌های ساختمانی پر خطر منعقد شده تا بازرسان کار به موقع در این کارگاها حضور پیدا کرده و موارد پرخطر و ناایمن را به کارفرمایان و کارگران تذکر دهند و از وقوع حادثه جلوگیری کنند.

ناصری نیا با بیان اینکه کارفرمایان به رعایت الزامات قانونی و مصوبات شورای عالی حفاظت فنی به منظور حفظ و صیانت از نیروی انسانی هستند، اظهار کرد: با توجه به ماده ۱۰۵ قانون کار و با هدف صیانت از نیروی کار بازرسان کار بدون اغماض در بازرسی ها موارد و مسائل پرخطر در کارگاه‌ها را تذکر داده و در صورت عدم رعایت کارفرمایان در این زمینه، به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha