یک هزار و ۶۵۰ کارگر مشاغل سخت در لرستان بازنشسته شدند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: یک هزار و ۶۵۰ کارگر مشاغل سخت و زیان آور واحدهای اقتصادی این استان طی ۱۰ ماهه امسال بازنشسته و به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید فرهاد ناصری نیا روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت کارگران مشاغل سخت اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون در ۶۳ جلسه کمیته بدوی بررسی مشاغل سخت و زیان آور استان، یک هزار ۹۹۰ درخواست بازنشستگی بررسی و یک هزار و ۴۹۳ درخواست تایید شده است.

وی اظهار داشت: درخواست های کارگری تایید نشده در کمیته بدوی پس از اعتراض توسط کارگران در کمیته تجدید نظر مورد بررسی قرار می گیرند که در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ کمیته تجدید نظر برگزار و ۳۵۳ درخواست بررسی شد که در نهایت ۱۵۷ درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور مورد تایید کمیته تجدید نظر قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: تعیین سخت و زیان ‌آور بودن مشاغل در واحدهای اقتصادی با بررسی سوابق، انجام بازدید و بررسی شرایط کار توسط کارشناسان بهداشت حرفه‌ ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازرسان کار و تایید کمیته‌ های بدوی و تجدیدنظر استانی انجام می‌ گیرد.

ناصری نیا اضافه کرد: طی ۱۰ ماهه امسال بازرسان کار استان بیش از ۸۲۰ مورد بازرسی و کارشناسی لازم را برای در خواست های کارگران شاغل در کارگاه ها انجام و نتایج را به کمیته های مورد نظر اعلام کردند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شده و سابقه پرداخت بیمه تامین اجتماعی آنان ۲۰ سال بصورت مستمر و یا ۲۵ سال بطور متناوب باشد، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان یادآور شد: ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار گرفته و موارد لازم تذکر داده می شود، بنابراین کارفرمایان کارگاه های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط هستند.

بیش از ۳۰ هزار نفر در سه هزار تعاونی لرستان مشغول به کار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha