استاندار: مولد سازی دارایی‌ها ظرفیتی برای توسعه مدارس آذربایجان غربی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: مولدسازی سازی های موجود توسط آموزش و پرورش باید در اولویت باشد و از این فرصت طلایی جهت توسعه مدارس و زیرساختهای اموزشی استفاده شود.

به گزارش ایرنا، محمد صادق معتمدیان روز یکشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی و شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به فصل بررسی لایحه بودجه سال آینده لازم است نیازهای آموزش و پرورش احصا و به نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری ابلاغ شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تدوین سند چشم انداز پنج ساله تأمین نیروی انسانی آموز ش و پرورش از ضروریات استان است چرا که اگر برای تامین نیرو در سالهای آتی تدابیری اندیشیده نشود با چالشهای جدی مواجه خواهیم شد.


وی با بیان اینکه مدارس غیر دولتی ظرفیتی بسیار مطلوب برای کمک به آموزش و پرورش است، ادامه داد: وجود این مدارس در مناطق مختلف استان کمک شایسته و فرصتی است برای دولت است تا بتواند سرمایه گذاری عمده خود را به سمت مدارس مناطق محروم سوق دهد.

معتمدیان درباره توسعه کتابخانه های کلاسی در مناطق محروم روستایی، افزود: از ظرفیت نهادهای اجتماعی و فرهنگی برای تجهیز کتابخانه های مدارس در راستای تشویق دانش آموزان مناطق محروم به مطالعه استفاده شود.

استاندار: مولد سازی دارایی‌ها ظرفیتی برای توسعه مدارس آذربایجان غربی است

وی گفت: می‌توان با راه اندازی پویشهایی در این زمینه از کتاب‌های انباشت شده در منازل که بدون استفاده هستند نیز جمع آوری و برای تجهیز کتابخانه مدارس استفاده کرد.

در ادامه این نشست میزان اجرایی شدن مصوبات جلسات قبل و وضعیت پژوهش سراهای استان بررسی و نیازمندی های این بخش نیز ارائه و بیان شد.

همچنین گزارشی از طرح های اجرایی در نهضت سواد آموزی استان آذربایجان غربی برای شتاب بخشی به سواد آموزی ارائه شد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز است که در پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha