مزه مرکبات مازندران زیر دندان روس‌ها

ساری-ایرنا- سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران از افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات مرکبات از گمرکات استان خبر داد و گفت:‌ صادرات این محصولات امسال با جهش قابل توجه به قزاقستان، ازبکستان، روسیه و بلاروس انجام شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان مازندران، امیر جمشیدی روز سه شنبه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون همزمان با آغاز فصل برداشت مرکبات مازندران حجم صادرات مرکبات از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل و ساری بیش از ۲۰ هزار و ۹۲۵ تن بود که رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است.

وی، ارزش مرکبات صادر شده از گمرکات مازندران را هشت میلیون و ۳۹۴ هزار و ۸۵۶ دلار اعلام کرد و گفت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال این رقم رشد بیش از ۱۰۰ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات مازندران از قزاقستان، ازبکستان، روسیه و بلاروس به عنوان کشورهای مقصد مرکبات صادر شده از گمرکات مازندران نام برد.

مزه مرکبات مازندران زیر دندان روس‌ها

وی با اشاره به کسب رتبه نخست گمرکات مازندران در صادرات مرکبات گفت: ۴۳ گمرک کشور در صادرات مرکبات فعال هستند.

جمشیدی اضافه کرد: میزان صادرات مرکبات طی مدت مشابه پارسال ۸۳۹ تن به ارزش ۲۹۵ هزار و ۳۷۸ دلار بود.

طبق آمارهای رسمی، مجموع باغ های مرکبات مازندران ۱۱۲ هزار هکتار است که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده هستند. همچنین از مجموع باغات مرکبات مازندران ۸۰ هزار هکتار زیر کشت ارقام مختلف پرتقال، ۳۰ هزار هکتار ارقام مختلف نارنگی و بقیه زیر کشت محصولاتی از جمله نارنج و لیمو قرار دارند.
مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.
زمان برداشت پرتقال هم که " تامسون " مهم ترین رقم آن محسوب می شود از نیمه آبان شروع شد.
به طور متوسط در یک هکتار باغ مرکبات ۳۰ تا ۴۰ تن محصول برداشت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha