۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان رفع تداخل شد

اصفهان - ایرنا - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از رفع تداخل بالغ بر ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در یک سال اخیر خبر داد.

محمدتقی فرهادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی کشاورزی از با اهمیت‌ترین مباحث پیگیری شده در سطح کشور است و به تبع در استان نیز جزو مقوله‌های مهم به شمار می‌رود که ما نیز بر همین اساس به جد دنبال تکمیل آن هستیم.

وی تصریح کرد: در یک سال اخیر از کل ۴۳۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی استان اصفهان، حدود ۵۳ درصد رفع تداخل و نقشه‌های آن تهیه شده است و امسال نیز در اقدامات مرتبط با رفع تداخل بالغ بر ۴۰ درصد پیشرفت حاصل شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ابراز امیدواری کرد که رفع تداخلات اراضی کشاورزی تا آخر امسال در استان به پایان برسد و تمامی اراضی بین دولت و مردم، مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی وضعیت مشخصی پیدا کند.

فرهادی یادآور شد: اگرچه اقدام و طرح مذکور چندین ساله بوده است اما ما از ابتدای امسال و در این ارتباط روند رو به رشدی داشتیم و شتاب این طرح افزایش یافت.

وی اضافه کرد: رفع تداخلات اراضی کشاورزی مربوط به ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید است که رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور و آیین نامه و شیوه نامه اجرایی آن اختیارات وسیعی به مرجعی تحت عنوان «کمیسیون رفع تداخلات» واگذار کرده و هدف آن نیز رفع تداخلات در حوزه اراضی، ایجاد مرجع واحد برای رسیدگی به اختلافات ناشی از نوعیت اراضی و در نهایت رفع موانع تولید و بهبود وضعیت اقتصادی است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف شده اند که درباره رفع تداخلات مالکیتی موازی اراضی اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، بر مبنای آمار موجود، از مجموع ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی کشور تاکنون بالغ بر ۵۰ درصد اراضی رفع تداخل شده است.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولید باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha