۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85312905
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

احیای ۲۳ واحد تولیدی راکد در بروجرد

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبر: 85312905
احیای ۲۳ واحد تولیدی راکد در بروجرد

بروجرد - ایرنا - فرماندار بروجرد گفت: قرارگاه رفع موانع تولید در این شهرستان راه اندازی شده و ۲۳ واحد تولیدی و صنعتی بروجرد به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مرادی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش عالی با حضور مدیران استانی در دانشگاه آیت الله بروجردی اظهار کرد: در شهرستان بروجرد از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون هیچ کارخانه ای به سمت تعطیلی پیش نرفته است.
وی افزود: با احیای واحدهای صنعتی و تولیدی بروجرد هم اکنون محصولات ما به آمریکا و کانادا صادر می شوند که از جمله این محصولات در حوزه صنایع غذایی می توان به محصولات غذایی نارین در زمینه تولید ترشک و لواشک اشاره کرد.
مرادی با اشاره به دعوت ۴۰ سرمایه گذار از کشور عراق به بروجرد بیان کرد: در بین این افراد رییس اتاق بازرگانی استان کربلا هم بودند و قول مساعد دادند تا نمایشگاهی از محصولات بروجرد در عراق برگزار شود.
وی با تاکید بر رفع شکاف صنعت و دانشگاه اضافه کرد: دولت برای استان های زاگرس نشین برنامه برای رفع مشکل بیکاری و توسعه اشتغال برنامه دارد و بر همین اساس باید طرح های اشتغالزایی ارائه داد که در همین راستا سه کمیته در سطوح دانشگاهی شامل کمیته اقتصادی و اشتغال، کمیته اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و کیمته نخبگان دانشجویی در بروجرد ایجاد شده است.

فرماندار بروجرد با تاکید اینکه ما در توسعه و فعالیت فضای کسب و کار در بروجرد مصمم هستیم، گفت: در این مسیر با وحدت و نقد سازنده می توان بر مشکلات پیروز شد اما در مواردی بداخلاقی ها و حاشیه ها مانع از پیشرفت کارها می شود و باید فضای همدلی در استان تقویت شود.

وی با تاکید بر اینکه باید شایستگان وارد چرخه شوند، افزود: در مواردی مشاهده می شود که افراد توانمند، شایسته و قوی امکان اینکه وارد میدان شوند را ندارند در حالی که با قاطعیت می توان گفت که تمام مشکلات را اگر اراده کنیم می توان با همدلی و وحدت حل کنیم.

احیای ۲۳ واحد تولیدی راکد در بروجرد

صنایع از توان دانشگاه برای حل مشکلات استقبال نمی کنند

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: با وجود اینکه استقبال اساتید و نخبگان دانشجویی و داشتن توانایی و تخصص دانشگاه با اعلام آمادگی اعضای هیات علمی و نخبگان علمی برای حل مشکلات حوزه صنعت اما صنایع از این رویه استقبالی نمی کنند.

احمدرضا مظاهری ادامه داد: دانشگاه آیت الله بروجردی با ۱۸ سال سابقه و پنج هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های فعال در غرب کشور محسوب می شود که میانگین سنی اعضای هیات علمی آن ۴۰ سال است و همین سرعت رشد علمی این دانشگاه را بیشتر کرد.

وی با اشاره به اینکه میانگین رشد علمی این دانشگاه از متوسط کشوری بیشتر است، اظهار کرد: میانگین تولید مقالات علمی کشور ۱.۷ درصد و در دانشگاه آیت الله بروجردی ۲.۳ درصد است که این ظرفیت می تواند در توسعه و حل مشکلات صنعت موثر باشد.

مظاهری افزود: با وجود نوپا بودن دانشگاه، سه عضو هیات علمی آن، عضو 1.2 درصد دانشمندان برتر جهان هستند و ۲ عضو هیات علمی دانشگاه، برنده جایزه شهید کاظمی شتیانی از سوی بنیاد ملی نخبگان شدند و همچنین در رویداد دیگری از جانب این بنیاد ۲ استاد دیگر از اعضا برگزیده طرح شهید احمدی روشن شده اند.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی با اشاره به اینکه هم اکنون چهار هسته پژوهشی در دانشگاه فعال است، گفت: این هسته های پژوهشی قابلیت این را دارند که در آینده به پژوهشگاه تبدیل شوند که مجموعه این توان علمی در تعامل دانشگاه و صنعت نتیجه می دهد.

مظاهری با اشاره به اینکه تصور بر این است که در کاستی تعامل بین دانشگاه و صنعت، کم کاری از دانشگاه‌ها باشد، افزود: در حالی که تجربه ۲ سال اخیر خلاف این را نشان می دهد و این صنایع هستند که تمایلی به این تعامل ندارند در ۲ مورد ورود دانشگاه آیت الله بروجردی در صنعت مشکلات واحدهای صنعتی از جمله فردا موتور و نساجی حل شد اما دیگر استقبالی از سوی صنایع صورت نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها ظرفیت حل مشکل صنایع استان را دارند، بیان کرد: از صاحبان صنایع و کارخانه های تقاضا می شود از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنند و در مسئله بورسیه دانشجویان نخبه و علاقمند قبل از ورود به دانشگاه همکاری کنند.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی با اشاره جذب دانشجویان خارجی از سال آینده یادآور شد: اقدامات لازم صورت گرفته که براساس ظرفیت‌های شهرستان بروجرد در زمینه های گردشگری برای جذب دانشجویان خارجی اقدام شود و در حال بستن قرارداد با چند دانشگاه بین المللی هستیم.

احیای ۲۳ واحد تولیدی راکد در بروجرد

تدوین اطلس جامع اطلاعات آموزش عالی استان

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان لرستان، در این جلسه گفت: درحال تدوین اطلس جامع اطلاعات آموزش عالی استان هستیم. یکی از اهداف برگزاری نشست‌های شهرستانی، همین منظور است.
حجت‌الاسلام حبیب حاتمی اضافه کرد: دفتر نهاد نمایندگی استان، به عنوان قرارگاه استانی در محور همفکری، انسجام و همکاری است و محور پیگیری مسائل فرهنگی، سیاسی، علمی و نخبگانی دانشگاهیان استان، با جدیت، مایل به پیگیری مسائل است و یکی از راهکارها، ایجاد هم افزایی میان شورای اداری و آموزش عالی است.

حاتمی گفت: باید ظرفیت صنعت و جامعه را به کمک دانشگاه و ظرفیت دانشگاه را به کمک آن‌ها فعال کنیم. این امر زمانی ممکن است که ابتدا آموزش عالی خودمان هم افزایی داشته باشند.

رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های لرستان یادآور شد: اکنون ۲۴۰‌ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان تحصیل می‌کنند و ظرفیت پذیرش ۵۰۰ دانشجوی خارجی دیگر نیز در این داحد دانشگاهی وجود دارد.

حجت الاسلام حاتمی اضافه کرد: دفتر کنسولگری و مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه لرستان راه اندازی شده و دانشجویان و اساتید می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.


توسعه آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی

رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان، گفت: آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی بروجرد، با توسعه چند رشته و تشکیل دانشکده علوم پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی همراه است‌.

احیای ۲۳ واحد تولیدی راکد در بروجرد

بهرام دلفان افزود: در حال حاضر این روند با کمبود فضای فیزیکی همراه است که پیشنهاد شده از ظرفیت‌های آزاد شهرستان استفاده و شرایط را برای برداشتن گام‌های بعدی فراهم کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از سه بیمارستان بروجرد ، یکی سرپا است گفت: یکی از این بیمارستان ها کلنگی است و یکی دیگر در واقع می توان گفت باید در شمار آثار باستانی قرار گیرد که یکی از مشکلات برای حل این مشکل نیاز به فضای فیزیکی لازم است که برای ایجاد بیمارستان جدید تاکنون جایی مشخص نشده است .

دکتر دلفان در پاسخ به انتقاد شورای شهر بروجرد مبنی بر اینکه متخصص بیهوشی برای بخش زنان مرد هستند، گفت: متخصص بیهوشی کم است سهمیه متخصص بیهوشی برای لرستان ۲ نفر بود که از همین ۲ متخصص یکی رفته و یکی باقی مانده است بنابراین در شرایط اینچنینی مرد یا زن بودن ، اولویت نیست.

۷۰ میلیارد ریال به نخبگان تحت پوشش کمیته امداد لرستان پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد لرستان در جلسه شواری آموزش عالی دانشگاه آیت الله بروجردی با اشاره به اینکه هم اکنونن سه هزار و ۲۰۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این بین ۷۸۰ نفر نخبه هستند گفت: تا کنون ۲۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به این نخبگان انجام شده است.

احیای ۲۳ واحد تولیدی راکد در بروجرد

جلال شیخ پور با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ ۷۰ میلیارد ریال به دانشجویان نخبه تحت پوشش کمیته امداد استان پرداخت شد، گفت: این کمک در راستای عملی کردن هداف و برنامه های ارائه شده از سوی این نخبگان صرف شد و توانستند به اهداف مورد نظر خود برسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha