انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۸۷ میلیارد ریال در هرمزگان کشف شد
عکس آرشیوی است

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: انواع کالای قاچاق به ارزش ۴۸۷ میلیارد ریال با تلاش ماموران انتظامی این استان در شانزدهمین طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز اجرا و کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران انتظامی استان طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با خودروهای شوتی و شناسایی محل‌های سوخت را به مدت ۷۲ ساعت در استان اجرا کرد.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای فرعی استان، ۹۳ دستگاه خودروی شوتی و حامل قاچاق را در استان شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: همچنین در این راستا انواع کالا شامل ۲ دستگاه خودرو لوکس، ۲ دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق، یک تُن فرآورده شیلاتی، مقدار ۴۳۷ هزار لیتر سوخت قاچاق، تعداد ۹۶ راس احشام، یک دستگاه جرثقیل، ۹ عدد لوازم کوهنوردی، یک دستگاه صنعتی برش چوب، تعداد هشت هزار و ۲۴۴ بطری نوشیدنی خارجی، تعداد ۱۲ حلقه لاستیک و یک دستگاه یخچال قاچاق در این طرح کشف شد.

سردار جاویدان بیان کرد: کارشناسان مربوطه ارزش کالای کشف شده را ۴۸۷میلیارد ریال برآورد کرده‌اند که نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و ارسال آن به مراجع قضایی نیز اقدام شد.

پرادو ۶۰ میلیادر ریالی قاچاق در توقیف پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین اشاره کرد:‌ یک دستگاه خودرو پرادو ۶۰ میلیارد ریالی قاچاق با هوشیاری و تلاش ماموران انتظامی شهرستان میناب شناسایی و کشف شد.

سردار جاویدان افزود: ماموران انتظامی پاسگاه بندزرک از توابع شهرستان میناب روز گذشته حین گشت زنی و کنترل محورهای میناب به جاسک به یک دستگاه خودرو تویوتا پرادو مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی بیان کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و گریز طولانی، راننده عرصه را برخود تنگ دیده و با رهاکردن خودرو از محل متواری شد، پس از استعلام سامانه از پلاک‌های خودرو مشخص شد که مربوط به یک خودروی دیگر بوده و این خودرو قاچاق است.

وی اضافه کرد: ارزش خودرو قاچاق کشف شده بنا به اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۶۰ میلیارد ریال است.

خودرویی در پارکینگ، با بار شیشه و حشیش

فرمانده انتظامی بندرعباس نیز گفت: در اجرای طرح پایش و کنترل پارکینگ‌ها و توفقگاه‌های سطح استان، در بازرسی از یک خودرو پژو، بیش از ۱۲ کیلوگرم شیشه و حشیش کشف شد.

سرهنگ عباس علی‌یاری با اعلام این خبر بیان کرد: در راستای پیشگیری از دپوی خودروهای سرقتی و حامل موادمخدر، طرح پایش و کنترل پارکینگ‌ها و توفقگاه‌های سطح استان در یکی از پارکینگ‌های شهر بندرعباس توسط ماموران ایست و بازرسی شهید میرزایی اجرا شد.

وی با اشاره به استفاده از سگ‌های موادیاب در این طرح گفت: حین اجرای طرح در یکی از پارکینگ‌های منطقه بندرعباس، در بازرسی از یک خودرو پژو، تعداد ۱۱ بسته موادمخدر مشکوک به حشیش بالفافه به مقدار ۱۱ کیلوگرم و تعداد سه بسته موادمخدر مشکوک به شیشه به مقدار تقریبی یک و نیم کیلوگرم که به صورت ماهرانه ای در درب و زیرگلگیر خودور جاساز شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی بندرعباس اضافه کرد: در این زمینه یک متهم شناسایی شده و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد.

سرهنگ علی‌یاری در پایان از شهروندان خواست برای انجام وظیفه اجتماعی و انسانی خود در حوزه مبارزه با موادمخدر، اخبار و اطلاعات خودشان در زمینه خرید و فروش موادمخدر به پلیس اعلام کنند.

کشف ۱۷ راس گاو قاچاق در رودان

فرمانده انتظامی رودان نیز از کشف ۱۷ راس گاو قاچاق به ارزش ۶ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین زارعی بیان کرد: ماموران انتظامی پاسگاه برنطین حین گشت زنی در محور اصلی به سمت جغین به یک دستگاه خودروی کامیون ایسوزو حامل گاو مشکوک و آن را برای بررسی بیبشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن کامیون، ۱۷ راس گاو قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی و بهداشتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی رودان با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش دام‌های مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha