۱۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85315029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صریح و صمیمی با استاندار در دانشگاه صنعتی بیرجند + فیلم

بیرجند - ایرنا - دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند در ۱۶ آذر روز دانشجو میزبان استاندار خراسان جنوبی بودند تا صریح و صمیمی از خواسته‌ها و پیشنهادهای خود بگویند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم گرامیداشت روز دانشجو امروز (پنجشنبه) با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد؛ جایی که تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور شناخته می‌شود و تصویب الحاق آن به دانشگاه بیرجند در سال ۱۳۹۹، اعتراض دانشجویان و اساتید دانشگاه را به همراه داشت.

دانشگاه صنعتی بیرجند از نوع دانشگاه‌های دولتی است که سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی شد و مسئولان آن بتازگی از شعار جدید دانشگاه با عنوان "پویا، فناور، مسئله‌محور" رونمایی کردند.

نمایندگان دانشجویان در نشستی که حدود ۲ ساعت و نیم در محل مسجد امام رضا (ع) دانشگاه به طول انجامید، در فضای صمیمی اما صریح با استاندار سخن گفتند و جواد قناعت نیز موارد را پاسخ داد.

استاندار خراسان جنوبی علاوه بر این مراسم در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند نیز حضور یافت و با آنان در خوابگاه دانشجویی هم‌سفره شد.

نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری و جامعه دانشگاهی در این نشست گفت: دانشگاه صنعتی بیرجند از جمله دانشگاه‌های پیشرو و موفق در حوزه‌های مذهبی و فرهنگی است که این موفقیت و پیشرفت را مدیون تلاش‌های بی‌وقفه دانشجویان دغدغه‌مند، ایده‌پرداز و همراهی مسئولان متعهد و بااخلاق هستیم که در همه عرصه‌ها حامی و پشتیبان دانشجویان بوده‌اند.

حمیدرضا حسینخانی افزود: با وجود تلاش‌های فراوان و موفقیت‌هایی که حاصل شده ولی کمبود بودجه دانشگاهی باعث محدودیت‌های مالی برای فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی شده و کاهش کیفیت برنامه‌ها را به همراه داشته است.

وی با اشاره به این گفته شهید بهشتی که «دانشجو موذن جامعه است. اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود» اظهار داشت: باید برنامه‌های مذهبی و فرهنگی دانشگاه به صورت گسترده و باکیفیت در سطح استانی برگزار شود که حمایت و پشتیبانی را برای افزایش بودجه دانشگاه می‌طلبد.

صریح و صمیمی با استاندار در دانشگاه صنعتی بیرجند

این فعال دانشجویی گفت: نبود خوابگاه مناسب برای دختران در دانشگاه باعث افزایش هزینه‌های دانشجویان و برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی شده است لذا تقاضا داریم در این زمینه نیز پیگیری‌ها و مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: یاس و ناامیدی یکی دیگر از مواردی است که معضلات فرهنگی در میان دانشجویان را به همراه دارد، برای رفع این مشکل نیاز به تلاش بیشتر دولتمردان به ویژه در مسائل معیشتی مردم و اطلاع‌رسانی از دستاورده‌ها و اقدامات قابل توجه در امور اقتصادی و سیاسی است.

حسینخانی گفت: از استاندار خراسان جنوبی تقاضا داریم همچنان که تاکنون با روحیه انقلابی و جهادی خود کارهای خوب و مهمی در استان انجام داده است به این امر مهم نیز اهتمام ویژه داشته و در برنامه‌ریزی‌های آتی توجه بیشتری داشته باشد.

صریح و صمیمی با استاندار در دانشگاه صنعتی بیرجند

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند هم گفت: برای تاسیس خوابگاه دانشجویی خواهران در دانشگاه اقدامات اولیه انجام شده و بنا بر آنچه گفته شده بودجه نیز اختصاص یافته است اما هنوز به دانشگاه تخصیص نیافته در حالی که احداث خوابگاه از واجبات این دانشگاه است.

محمد مهدی سلیمانی افزود: با توجه به ماهیت دانشگاه صنعتی، در زمینه تامین و به‌روز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی به ویژه در حوزه صنعت نیاز به مساعدت داریم.

وی گفت: از کم‌صبری‌های برخی نهادها در استان گلایه داریم، بعضا از بیان مطالبات دانشجویان در دانشگاه جلوگیری می‌شود اما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات در سال جاری انتظار داریم کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد در دانشگاه و با حضور مسئولان برگزار شود.

این دانشجوی رشته کامپیوتر افزود: یکی دیگر از مشکلات دانشجویان آینده شغلی آنان بعد از اتمام تحصیل است که در این زمینه نیاز داریم ارتباط بین صنعت و دانشگاه قوی‌تر شده و از ظرفیت دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده شود.

صریح و صمیمی با استاندار در دانشگاه صنعتی بیرجند

همچنین نماینده شورای فعال صنفی در حوزه دانشجویی گفت: با توجه به اقدامات انجام شده برای رفاه دانشجویان، اما در این خصوص دانشجویان دختر با مشکلاتی از قبیل اختصاص نداشتن بلوک خوابگاهی دست و پنجه نرم می‌کنند، خوابگاه ملکی تنها در ترم اول ورودی در اختیار دانشجویان است و بعد از آن باید به اجبار در خوابگاه‌های استیجاری با هزینه‌ها بالا مستقر شویم.

جهاندیده افزود: چرا باید با سایر دانشگاه‌های کشور و حتی استان تفاوت چهار تا پنج برابری هزینه خوابگاه داشته باشیم در حالی که از یک صندوق رفاه استفاده کرده و همه زیر نظر وزارت علوم قرار داریم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال جوانی جمعیت است محلی برای خوابگاه متاهلان نداریم و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

نماینده شورای فعال صنفی در حوزه دانشجویی ضمن گلایه از نامناسب بودن سرویس رفت و برگشت دانشجویان گفت: در حال حاضر تنها یک سرویس در اختیار داریم که سرمایش و گرمایش مناسبی ندارد و نبود سرویس، حضور به موقع در کلاس‌ها را با چالش مواجه کرده است.

اما نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: این دانشگاه دارای ۱۷ انجمن پویا و فعال است که با برگزاری مسابقات، دوره‌های آموزشی، بازدیدهای علمی از موسسه‌ها و مکان‌های مختلف همراه دانشجویان است.

صریح و صمیمی با استاندار در دانشگاه صنعتی بیرجند

محراب طالبی افزود: مکان مناسبی برای گردهمایی و برنامه‌ریزی انجمن‌ها در دانشگاه وجود ندارد و این مشکل باعث عقب افتادن و ناهماهنگی در برنامه‌ریزی‌ها می‌شود بنابراین نیازمند اتاقی برای تمامی انجمن‌ها در خور شان دانشگاه و استان هستیم.

وی گفت: مشکل مالی و امکانات برای برگزاری دوره‌های آموزشی و بازدیدهای علمی خارج استان وجود دارد در حالی که ظرفیت علمی دانشگاه بیشتر و قوی‌تر است.

نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: ارتباط بین انجمن‌های علمی دانشگاه با سازمان‌های مرتبط در بیرون از دانشگاه به ویژه شرکت شهرک‌های صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، سازمان نظام مهندسی، بنیاد ملی نخبگان، پارک علم و فناوری و شهرداری نیازمند حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و برنامه‌های انجمن‌های علمی است.

وی افزود: دانشگاه صنعتی بیرجند علاوه بر برگزاری جشنواره حرکت، در جشنواره‌های ملی و بین المللی حضور داشته و طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان حمایت‌های مدیریت استان می‌طلبد زیرا افتخارآفرینی دانشگاه در این جشنواره به منزله افتخاری برای کل استان است.

همچنین استاندار خراسان جنوبی مقداری از وقت خود را در اختیار سه نفر از دانشجویان قرار داد تا در صورت نیاز به بیان مطالب خود بپردازند.

به گزارش ایرنا چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد؛ سه دانشجو به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی در اعتراض به سفر رسمی ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس‌ جمهور آمریکا همچنین از سرگیری روابط ایران با انگلیس در شانزدهم آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و به همین مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو نامگذاری شد و هر سال در دانشگاه‌ها گرامی داشته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha